Az európai trendekhez közelít a magyarországi borfogyasztás – állapította meg eladási adataiból az Auchan áruházlánc. A tapasztalatok szerint a vásárlók ma már tudatosan keresik a minőséget és a prémiumkategóriát, de egyre nyitottabbak az újdonságokra is. Ezért Magyarország e téren belátható időn belül felzárkózhat Nyugat-Európához – mondta Balogh-Fazekas Árpád, az Auchan borbeszerzője.
A hazai borfogyasztási kultúra folyamatos fejlődését jelzi, hogy a vásárlók többsége ma már a magasabb árkategóriájú, 800-1200 forintos tételek közül választ, miközben stagnál az alsó polcokon található, alacsonyabb árú tételek forgalma.
Az áruházlánc prémiumkategóriás borokat is értékesít, és az adatok szerint itt az akár 5 ezer forint feletti árú tételek is kelendők.
Az Auchan borforgalmának 96 százalékát magyarországi borok adják. A legkeresettebb a vörösbor, de dinamikusan nő a rozé és az illatos fehér bor forgalma is. Az utóbbi kategóriában például az Irsai Olivér szőlőfajtából készült italok népszerűsége rohamosan nő. Télen még inkább előtérbe kerülnek a karakteresebb vörösborok a korábban is népszerű Eger és Villány mellett Szekszárdról is: az ott készülő borok forgalma az idén 20 százalékkal haladta meg az előző évek átlagát.
A változó fogyasztói szokások megjelentek az idén új koncepcióval jelentkező, a Világgazdaság szerkesztésében készült Top 100 magyar bor magazinban is. A több mint tíz éve megjelenő kiadvány ugyanis ezúttal a fogyasztók számára valóban elérhető borokat rangsorolta, miután a zsűri a a hazai kereskedelemben legnagyobb tételben eladott minőségi borokból állította össze a rangsort.
Ez az új koncepció még a vártnál is sikeresebbnek bizonyult – mondta Fiath Attila, a DipWSET nemzetközi borakadémikusa, egyetemi tanár, a zsűri elnöke. Mint kiemelte, kiváló borok versenyeztek, az idei TOP 100-as lista örvendetes változásokat és minőségi javulást hozott. Jellemző volt a könnyedebb, gyümölcsösebb stílus, a rozék és a pezsgők előretörése.
Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke leszögezte, hogy a kiadványban hangsúlyos szerepet kaptak a balatoni borrégióban zajló izgalmas változásokról szóló írások. Mint mondta, a kör az „Egész évben Balaton” filozófiát képviseli, részben tevékenységének köszönhetően egyre többen fedezik fel, hogy a hazai turizmust a nyár elmúltával is népszerűsíteni kell. „Egy olyan Balatont álmodtunk meg, amely legalább hat hónapig elérhető tevékenységekre fókuszál. Az a célunk, hogy megmutathassuk mindazon lehetőségeket, amelyek a strandoláson kívül várják az idelátogatókat” – emelte ki.
TOP 100 magyar bor
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.