BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok többsége nem száll el a karácsonyi költekezésben

Továbbra is népszerűbb egy bevásárlóközpontban tolongani, mint az online vásárlás. Egy felmérés szerint a megkérdezettek több mint a fele nem tervezi, hogy többet költ, mint tavaly.

Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A megkérdezettek többsége átlagosan 10-50 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, és a bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás – derült ki a Jófogás online kutatásából.

Az oldal több mint 10 ezer internetezőt kérdezett meg karácsonyi vásárlási szokásairól. A felmérés szerint

  • a felhasználók legnagyobb része, 38 százaléka, több, mint hat szerettét lepi meg.
  • A megkérdezettek többsége (40 százaléka) igyekszik 50 ezer forint alatt letudni az ajándékvásárlást,
  • de vannak szép számmal olyanok is (18 százalék), akik 5-10 ezer forintot tudnak (vagy akarnak) e célra fordítani.
  • A válaszadók negyede 50-100 ezer forint között költ,
  • 100-200 ezer között 8,
  • 2-300 ezer között 3,
  • míg 3-400 ezer forint közötti összeget 4 százalék engedhet meg magának.
  • Elenyésző számmal ugyan (2 százalék), de akad olyan is, aki 400 ezer forintnál többet szán szeretteire.
  • Fotó: Shutterstock

    Érdekesség, hogy a kitöltők több mint fele (52 százalék) nem tervezi, hogy többet költ, mint tavaly, viszont több mint egy tizedük (13 százalék) magasabb összeggel számol, míg 35 százalékuk egyelőre nem tudott erről nyilatkozni.

    Használt cikket a megkérdezettek 36 százaléka adna ajándékba, a Jófogás szerint ez azért örömteli, mert azt mutatja, hogy sok az olyan tudatos vásárló, aki a pénztárcája mellett a környezetvédelemre is gondol. Az oldal felhasználói 2017-ben a 200 000 tonna szén-dioxidtól óvták meg a Földet azzal, hogy másodkézből vásároltak – közli a portál.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.