Tavaly elérte a 43 milliárd forintot a tej hiper- és szupermarketekben realizálódó forgalma, a 230 millió liter értékben 2, mennyiségben viszont 15 százalékos növekedés az előző évhez képest
– közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A friss, valamint az UHT- és ESL-tejek forgalmának aránya 46, illetve 54 százalék, a piac 98 százalékát a literes kiszerelés adja.
A 15 százalékos növekedés figyelemre méltó, elvégre a friss tej áfáját 2017-ben csökkentette a kormány 18-ról 5 százalékra, az UHT- és ESL-tejek esetében pedig idén mérséklődött a forgalmi adó. Lapunk azután hívta segítségül a piackutató adatait, hogy a Pénzügyi Szemlében megjelent tanulmány alapján közöltük:
míg a sertés- és a baromfihús esetében csaknem teljes mértékben megjelent a fogyasztói árakban az áfacsökkentés, addig a friss tejnél és a tojásnál csak részlegesen, az éttermi árak pedig még drágultak is.
Az áruházláncok – köztük a Tesco, SPAR, CBA, Lidl, Auchan és az Aldi – üdvözölték, hogy a friss tej után az UHT- és ESL-tejek áfája is csökkent, s elkötelezettségüket fejezték ki, hogy az adókedvezmény árelőnyét hosszabb távon is teljes mértékben átadják a fogyasztóknak. Már a két évvel ezelőtti áfacsökkentés is megerősítette a hazai tejtermelők pozícióját, mivel az élelmiszer-kiskereskedők polcain lévő friss tej száz százalékban magyar termelőktől származik, a hazai arány a teljes tejkategórián belül is 70 százalék felett van.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.