BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok a kuponos akciók alatt próbálják ki a dekorkozmetikumokat

Tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott a vegyszermentes sminkekből.

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában,

tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom

– derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt:

csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél

– írja a Nielsen.

Fotó: Pixabay (illusztráció)

A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább:

csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7 százalék értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4 százalék mennyiségi növekedés).

A legnagyobb értékbeli piaci részesedést az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21 százalék ) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli növekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és – némi értékbeli csökkenés mellett – a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el.

„A kuponos napok látványosan dobnak az értékbeli forgalmon” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását.”

Cipőt a cipőboltból, sminket pedig a drogériából, a Nielsen csatornaleoszlási adatai értelmében a dekorkozmetikumokat szinte minden esetben (+90 százalék) drogériákban vásárolunk. Örülhetnek a gyártók is: a megvásárolt sminkszerek több mint négyötöde márkás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.