Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában,
tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom
– derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt:
csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél
– írja a Nielsen.
A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább:
csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7 százalék értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4 százalék mennyiségi növekedés).
A legnagyobb értékbeli piaci részesedést az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21 százalék ) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli növekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és – némi értékbeli csökkenés mellett – a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el.
„A kuponos napok látványosan dobnak az értékbeli forgalmon” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását.”
Cipőt a cipőboltból, sminket pedig a drogériából, a Nielsen csatornaleoszlási adatai értelmében a dekorkozmetikumokat szinte minden esetben (+90 százalék) drogériákban vásárolunk. Örülhetnek a gyártók is: a megvásárolt sminkszerek több mint négyötöde márkás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.