BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ötszázmilliárdos piac kapujában

Buda­pest-központúak a web­áruházak, pedig a vásárlók háromnegyedét, illetve az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadát már a vidék adja. Úgy tűnik, egyelőre a házhoz szállítás dominanciája sem törik meg.

A hazai online kiskereskedelmi szektor mérete az idén megközelítheti az 500 milliárd forintot – mondta a Világgazdaságnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Ez a tavalyihoz hasonló növekedést feltételez, a múlt évben 17 százalékkal, 425 milliárd forintra bővült a forgalom. Úgy véli,

a következő két-három évben ekkora mértékű emelkedéssel lehet számolni, ahhoz viszont, hogy a növekedés üteme 20-25 százalékra ugorjon, a saját lábukra kell állniuk a ma még alacsony jövedelemtermelő képességű, de az online térben szocializálódó új generáció tagjainak.

Az E-Digital és az eMAG egyesülése idén még nem látszik majd az e-kereskedelmi piacon
Fotó: Földi Imre

A GKI Digital év eleji felmérése szerint 3,2 millióra tehető az aktív magyar online vásárlók száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer rendeltek a weben. A szakértő szerint

ez egy tízmillió lakosú országban nem kimagasló arány, de ha a hatmillió internetezőt tekintjük elméleti plafonnak, máris kedvezőbb a mutató, a négymillió netes vásárló küszöbértékétől pedig úgy három évre lehetünk.

Mivel ez egy lassabb folyamat, a szektor bővülését kézenfekvőbb az átlagos kosárérték és a rendelési gyakoriság növelésével előidézni. Viszonyításképp: tavaly 11 ezer forint volt az átlagos kosárérték, évente pedig 12 alkalom jutott egy főre.

A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.