Az elmúlt két évben, ahogy a kereskedők, úgy a vásárlók is hozzászoktak a nagypénteki munkaszünethez, nem hoz forgalomkiesést, hogy 2017 óta ezen a napon zárva tartanak a boltok – mondta a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Rámutatott, hogy a kereskedelemben a karácsony után a húsvét a második legtöbb bevételt hozó időszak az évben, eleinte a szárazáru-eladások nőnek, az ünnep közeledtével pedig a friss áru fogy az átlagnál jobban.
A munkaszervezés és a logisztika megszervezése a kulcs nagypéntek előtt és után, de az áruházak az utóbbi időben megoldották, hogy több pénztárossal és árufeltöltővel állják a vásárlói rohamot, ahogyan azt is, hogy az egynapos leállás másnapján is friss zöldség, gyümölcs, hús, hal és tejtermék legyen a polcokon.
A tavaszi kiskereskedelmi forgalmat döntően befolyásolja, hogy az adott évben mikorra esik a húsvét. Tavaly április 1-jén és 2-án volt, az idén pedig április 21–22-én lesz, így egy éve a márciusi, most pedig sokkal inkább az áprilisi eladásokat dobhatja meg az ünnep – hangsúlyozta az OKSZ főtitkára.
Bár februárban 8,4 százalékkal 821 milliárd forintra ugrott a forgalom – hagyományosan ez az egyik leggyengébb hónap –, a Világgazdaság számításai szerint a márciusi és az áprilisi bevételek folyó áron már a 950–970 milliárdos sávba is beléphetnek a tavalyi 909, illetve 892 milliárd forintos értékesítés után.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.