Csak vigye már valaki, a Metro el is ajándékozhatja a mintegy 300 Real üzletét – ezzel a felütéssel szaladt végig a német sajtóban, hogy a nagykereskedelmi óriás már ott tart, hogy akár ráfizetés árán is megszabadulna leánycégétől. Méghozzá nem is keveset fizetne.
Hónapok óta ismert, hogy mivel a Metro AG újra a nagykereskedelemre összpontosítaná a figyelmét – fejlesztené a kiszállítási képességeit, és a digitális térben is előrelépne –, megválna kiskereskedelmi érdekeltségétől, a Real áruházlánctól. (Ez nem összekeverendő a magyar tulajdonban levő Reál Hungária Élelmiszer Kft.-vel.) A Real boltonként körülbelül 80 ezer terméket kínál a fogyasztóknak 279 helyen Németországban.
Nem kisméretű üzletekről van szó: a vásárlófelület 5–15 ezer négyzetméter között mozog. A leányvállalat 34 ezer embert foglalkoztat, és rendre 7-8 milliárd euró körüli forgalmat produkál éves szinten.
Ennek ellenére folyamatosan veszteséges, ami szintén alátámasztja Olaf Koch Metro-vezér döntését, hogy a Realnak mennie kell. Kerül, amibe kerül.
A legfrissebb hírek szerint a tranzakció végeredményben 200 millió eurójába kerülhet a düsseldorfi konszernek, annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi láncra két érdeklődő is akad.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.