Május és augusztus közé esik a sör főszezonja, tavaly ebben az időszakban realizálódott a teljes éves kiskereskedelmi sörértékesítés több mint 40 százaléka, a fogyasztók csaknem 60 milliárd forintot költöttek el erre a kategóriára a vizsgált négy hónapban – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen, hozzátéve, hogy
a 2017-es adatokhoz képest értékben 11, mennyiségben 4 százalékos növekedést mutatott fel a tavalyi sörszezon.
Hatalmas tehát a tét, az eleve magas bázissal és a hűvös, csapadékos idénykezdettel pedig alaposan fel van adva a lecke a söriparnak, más szóval a májusi eső aligha ér aranyat az ágazat szereplőinek.
A sörgyártók technológiai és termékfejlesztései a prémium- és szuperprémium-termékek iránti dinamikus keresletnövekedés kielégítésén túl részben azt célozzák, hogy minél kevésbé legyenek kitéve a szezonális hatásoknak, de ez a termék valamennyire mindig is függeni fog az időjárástól – reagált lapunknak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Mint mondta, abban bíznak, hogy a meleg nyári hónapok ellensúlyozzák majd a májusi rossz időt. Azt is kiemelte, hogy a nagyüzemi szinten is egyre sokszínűbb választék a sörfogyasztást nem korlátozza a kánikulára, idehaza is egyre inkább négy évszakos a sörfogyasztás.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.