A kínai hatóságok 2015 októberében jelentették be, hogy véget vetnek az „egy gyerek”-politikának, és azóta már két gyereket is vállalhatnak a kínai családok, tavaly pedig maga a családtervezés témaköre is kikerült a készülő polgári törvénykönyvből, vagyis 2020 után gyakorlatilag nem szól bele a kínai állam a családok gyerekvállalási terveibe. Bár egyelőre túl korai lenne felbecsülni, hogy ennek az intézkedésnek milyen hatásai lehetnek a luxusszegmensre, azt azért érdemes megnézni, hogy a globális márkák számolnak-e a megváltozó fogyasztói szokásokkal hosszabb távú üzleti terveikben. A South China Morning Post online felületén közölt elemzői vélemények szerint jelentős demográfiai változásoknak néz elébe az ázsiai ország. Amrita Banta, az Agility Research & Strategy piackutató cég vezetője úgy véli, az egykék korszakának megszüntetése alapjaiban változtatja meg a gazdag kínaiak fogyasztási szokásait, ami összességében pozitív hatással lesz a gazdaságra. A születésszám növekedése nagy lehetőség a luxusiparnak. A nagyobb kisgyerekes családoknak nagyobb a vásárlóerejük, és ezekben nőnek fel a jövő vásárlói is. A sikeres luxuscégek készek átalakítani üzleti modelljüket a felmerülő lehetőségek figyelembevételével.
A babaápoló termékek, a játékok, a várandós nőknek készülő környezettudatos személyi higiéniás készítmények réspiaca lehetővé teszi ezen márkáknak, hogy a tömegpiacok felé is forduljanak. Banta idézi az Agility Research & Strategy kutatását, amely arra világít rá, hogy szülés után megváltozik a nők gondolkodása: az addigi impulzusvásárlókból előre tervező fogyasztók lesznek, akiknek egyre fontosabb a termékek gyakorlati aspektusa: elsősorban azt nézik, mennyire biztonságos, időtálló vagy adott esetben környezetbarát egy-egy termék. Ahogy a millenniumi generáció vásárlói felnőnek, és jó néhányan szülővé is válnak, az individualizmus helyett a család centrikus gondolkodás lesz rájuk jellemző.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.