A teljes kiskereskedelmi éves költés egyötöde (421 milliárd forint) az ünnepi, azaz a november-decemberi időszakra koncentrálódik; ennek négyötöde élelmiszer – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ami a boltválasztást illeti,
az ünnepekkor a hipermarketek kimagasló szerephez jutnak, az értékbeli forgalom 27 százalékát itt bonyolítjuk az ünnepi szezonban.
Az élelmiszerek között
tarol a pezsgő az ünnepek alatt: az éves értékbeli forgalom 44 százalékát hozza be.
A praliné is dobogós: az éves értékbeli értékesítés egyharmada az ünnepi szezonban történik, és ennek a hipermarketek a nagy nyertesei: az eladások mintegy 40 százaléka náluk zajlik. A szeszes italok bronzérmesek: az éves értékbeli forgalom egynegyede a karácsonyé.
A vegyi áruknál a parfüm, az after shave és a kézápolási termékek vezetik az ünnepi szezon eladási toplistáját értékben:
a parfümök éves értékesítésének kétötöde az év végére esik. A kategória abszolút nyertesei a drogériák, az eladások 90 százaléka itt történik.
Ha karácsony, akkor ajándékcsomag: a Nielsen felmérése szerint
minden harmadik magyar fogyasztó vásárolt már belőle, a nők valamelyest nagyobb arányban (37-29 százalék a nők javára),
és leginkább a 30-39 éves korosztály favorizálja ezt az ajándékopciót. Budapesten és környékén, valamint Délkelet-Magyarországon különösen kelendőek, leginkább a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők körében.
A termékösszeállítások fő beszerzési helyszíne a hipermarket:
minden hetedik fogyasztó itt vásárolja meg, jellemzően családtagjának vagy párjának az ajándékot.
Közeli barátoknak, illetve távoli rokonoknak csupán a fogyasztók egynegyede és egyötöde vásárol a típusból.
A magyar fogyasztók közel felét befolyásolja, hogy az adott üzletben az ajándékcsomagok széles választékából tudjon vásárolni, különösen igaz ez a hipermarketekre és drogériákra.
A szépségápolási csomagok piaca csak tavaly 4,5 milliárdot tett ki
– mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. „Ennek a közel 3 millió csomagnak a 90 százalékát decemberben vásároltuk meg, ami alátámasztja, hogy tényleg karácsony előtt egy-két héttel futunk neki a vásárlásnak.”
A szépségápolási termékek ajándékcsomagjait vizsgálva kiegyenlített arányban találunk férfi és női termékeket. A tusfürdő az egyik legsikeresebb és leggyakrabban előforduló elem (másfél milliárd forint értékben fogy belőle), ezt követi a dezodor (egymilliárdért) és a testápoló (közel félmilliárd forint).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.