Minden második ember élményt akar adni idén karácsonyra, a 18-24 éves fiatalok körében ez az arány 80 százalék – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital karácsonyi felméréséből. A legtöbben 3-4 embernek terveznek élményt ajándékozni, összesen 25 ezer forint körüli értékben. Bár a válaszadók túlnyomó többsége örül minden élményajándéknak, ennek ellenére kevesen reménykednek abban, hogy meg is kapják az áhított élményt.
Nagyon elterjedt színház- vagy egyéb kulturális eseményre szóló jeggyel meglepni szeretteinket:
a felmérésben részt vevő, élményt ajándékozni kívánó válaszadók 65 százaléka tesz így idén.
A második legnépszerűbb élményajándék a belföldi wellness utazás (46 százalék), ami a férfiak körében még ennél is magasabb arányban (59 százalék) kedvelt ajándéktípus. Népszerű ajándéknak számít még az étterembe szóló ajándékutalvány (35 százalék), a wellness-programok (29 százalék), az élményprogramok (25 százalék) és a szabadulószoba, egyéb csoportos játékokon való részvétel – 24 százalék ajándékoz ilyet.
A Bónusz Brigád és a GKI Digital nem csak az ajándékozási, hanem más, az ünnepekkel kapcsolatos szokásokra is kíváncsi volt.
A válaszadók 41 százaléka műfenyőt díszít, míg 10 százalék még bizonytalan abban, milyen lesz a karácsonyfa.
Az élő fát választók közül legtöbben a nordmann fenyő mellett teszik le a voksukat (27 százalék) – a többi fenyőtípust sokkal kevesebben választják, a hagyományos lucfenyőt mindössze a válaszadók 9 százalék állít. A legtöbb válaszadó (28 százalék) a karácsony előtti héten szerzi be a fenyőfát – nagyon kevesen hagyják az utolsó napra, mindössze 2 százalék.
A válaszadók több, mint fele kifejezetten várja az ünnepeket, 45 százalékuk számára semmiféle stresszt nem okoznak az ünnepek és az azt megelőző készülődés.
A legtöbben (61 százalék) szűk családjuk körében töltik a karácsonyt, mindössze 8 százalékuk utazik el az ünnepek alatt (7 százalék a családjával, 1 százalék a barátokkal), hogy otthonától távol töltse a karácsony napjait. A válaszadók 14 százaléka a családja helyett barátaival, munkatársaival, ismerőseivel tölti az ünnepeket, míg 6 százalék egyedül ünnepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.