Tavaly tavasszal jutottunk arra az elhatározásra, hogy a Rohlik.cz-vel elért prágai és brnói sikerek után a magyar fővárosban létrehozzuk a Kifli.hu-t
– mondta a Világgazdaságnak Tomas Cupr.
„Kézenfekvő választás volt, hiszen a nemzetközi terjeszkedést mindenképp egy olyan régiós nagyvárossal akartuk kezdeni, amely a magas lakosságszám mellett kellően modern is ahhoz, hogy legyen mozgástere egy online szupermarketnek. Budapest után Bécs lesz a következő állomás, ott 2020 végén vagy 2021 elején startolunk” – tette hozzá a cseh üzletember.
James McQuillan lapunknak kifejtette:
mivel a már működő cseh rendszert vezették be Magyarországon, az induláshoz szükséges ráfordítás megállt 5-6 millió eurónál.
Arra számítanak, hogy 2022-re legalább nullszaldós lesz a beruházás. Az ügyvezető hangsúlyozta: már mintegy hétezer belistázott termék van, a kínálat folyamatosan bővül. Az alapvető élelmiszereket a versenytársakéhoz hasonló árakon kínálják, a termékek fele viszont felső kategóriás, prémiumminőségű különlegesség.
A Kifli.hu azt a célt tűzte ki, hogy a napi rendelések száma az év végére elérje a kétezret. Ha ez teljesül, a várakozásaik szerint piacvezetők lesznek.
A 11-12 ezer forintos átlagos kosárértéket alapul véve már napi ezer megrendelés is 4-5 milliárd forint éves forgalmat feltételez, de ennél merészebbek a terveik. Csoportszinten a 2018-as 120 millió eurós bevételből a múlt évre lett mintegy 180 millió, az idén pedig 260 millió euró a realitás.
Már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy jövőre megjelenjenek egy német nagyvárosban, de keletre tekintve Moszkva is vonzó. A skandináv országok piacára önállóan valószínűleg nem lépnének be, de mivel a kulcs a szoftver, az sem kizárt, hogy idővel licencjog értékesítésével is bővíthetünk.
A teljes interjút a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.