A tevékenységéből adódóan kevésbé érintette negatívan a Covid–19 nyomán kialakult piaci helyzet a Family Frost Kft.-t a más profilban működő cégekkel összevetve.
A társaság rövidtávon árbevétel-növekedéssel számol, mivel az iskolák, az óvodák és az éttermek bezártak, és több ember választja a biztonságosabb házhoz szállítást az üzletben történő vásárlás helyett
– olvasható a vállalat 2019-es üzleti évet összegző beszámolójában. Az április 27-én kelt dokumentum szerint a középtávú következmények már inkább kiszámíthatatlanok. Egyik oldalról az új vevők – akik most próbálták ki a Family Frost szolgáltatását – növelhetik az árbevételt, valamint a lakosság házhoz szállításhoz való viszonya is kedvezően fog változni.
A másik oldalról viszont az esetleges munkanélküliség és a gazdasági visszaesés, valamint az elszabaduló forintárfolyam már kedvezőtlenül hathat az eladásokra. A vezetőség ugyanakkor nem számít likviditási problémára, de megjegyzi, hogy szélsőségesen negatív esetben is rendelkezésre állnak hitelkeretek.
A Family Frost likviditási mutatói egyébként kiemelkedően kedvezők: a rövid lejáratú kötelezettségeket jelentősen meghaladják a likvid eszközök, a pénztartalék pedig nagyobb, mint a teljes hosszú lejáratú hitelösszeg. Ráadásul az idei első negyedév is jól sikerült:
az értékesítés erőteljesen nőtt januárban és februárban, majd a március kiemelkedő árbevételt hozott.
A menedzsment értékelése szerint a társaság működése fenntartható, a járványnak pedig a bevételekre és az eredményre nem volt negatív hatása, legalábbis április végéig.
A Family Frost mintegy 6,54 milliárd forintos forgalmat könyvelt el 2019-ben, ez 6,4 százalékos növekedés a 2018-as hasonló adathoz képest.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.