A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelennek találta az ÉkszerTV ékszer-értékesítési gyakorlatát, és 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal közleményéből.
Az ÉkszerTV című televíziós műsor jelentős – akár 80-90 százalék – kedvezménnyel hirdet telefonon keresztül megrendelhető ékszereket. A Gazdasági Versenyhivatal most lezárult vizsgálata feltárta, hogy az adás ékszer-értékesítési gyakorlata több szempontból is tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben.
A műsor üzemeltetője úgynevezett agresszív kereskedelmi gyakorlatot tanúsított,
amikor valótlanul azt állította, hogy a bemutatott ékszerek csak nagyon korlátozott ideig és mennyiségben állnak rendelkezésre a reklámozott, kedvező áron,
abból a célból, hogy a fogyasztókat azonnali vásárlásra ösztönözze.
A műsor ezeket a kedvezményes árakat egyébként – mint a vizsgálat során kiderült – fiktív, korábban sosem alkalmazott és piaci árszínvonalnak sem tekinthető alapárakhoz viszonyította. Az adás emellett az ékszerek egyes tulajdonságai kapcsán közzétett, nem bizonyított állításokkal is megtévesztette a fogyasztókat (például „a Pápa áldásával”; „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje”).
A VG.hu korábban beszámolt arról, hogy az ATV-n futó ÉkszerTV nevű teleshop műsorban
egy 3 darab 300 mililiteres kéztisztító zselét tartalmazó csomagot 59 899 forintos induló áron hirdettek meg.
Most a versenyhatóság 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsort működtető Emporia Style Kft.-re.
A cég továbbá olyan belső eljárásrend bevezetését vállalta a versenyhatóság felé, amellyel elkerülhetőek a jövőbeni, hasonló jogsértések, amelyek ellen a Versenyhivatal továbbra is fellép a magyar fogyasztók védelmében.
Címlapkép: coub.hu
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.