BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb jelmez talál gazdára

Az elmaradó Halloween-események miatt csökken a jelmezek és a dekorációs termékek értékesítése, de a csokoládéforgalom egyelőre változatlan.

A koronavírus második hulláma a Halloween eseményeit sem kíméli: a sorozatos lezárások a tervezett élő rendezvényeket és a partikat is érintik.

Az amerikai „Csokit vagy csalunk!” – vagyis amikor a jelmezbe öltözött gyerekek édességet kérve házról házra járnak a környékükön Halloween éjszakáján – szintén elmarad idén.

Az Egyesült Államok betegségmegelőzési központja azt ajánlja, hogy a személyes találkozásokat elkerülendő a háztartások a becsomagolt cukorkát egy tálba helyezzék a küszöbre.

Fotó: Cindy Ord/Getty Images

Az elmaradó események bevételkiesést okoznak azokban az iparágakban, amelyek a Halloween-szezonban, vagyis az október 31. előtti nyolc hétben bonyolítják le a forgalmuk nagy részét. Az elmaradó keresletre többféle választ adnak az iparágak képviselői.

Az Egyesült Államokban a Halloweennel összefüggő kiadások várhatóan 8 százalékkal csökkennek a tavalyi évhez képest, és mintegy 8 milliárd dollárt tesznek ki a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség becslése szerint.

Főként a jelmezek és a dekorációs kellékek eladása esik vissza. A chicagói Courtland Hickey jelmezáruház becslése szerint az idei forgalom 70 százalékkal lehet kisebb, mint a tavalyi. A jelmez- és dekorációs kellékek nagykereskedésével foglalkozó brit Smiffys csak 30 százalékos csökkenéssel számol.

A nagyarányú eltérés azzal magyarázható, hogy a nagykereskedés az eladott áru nagy részét már leszállította a kiskereskedőknek.

Az édességgyártók számára is kiemelt szezon a Halloween.

Az Egyesült Államokban évente megközelítőleg 4,6 milliárd dollárt tesz ki ilyenkor a forgalom, az Egyesült Királyságban pedig 550 millió dollár folyik be az édességek, sütőtökök és szezonális sütemények eladásából.

Eddig még nőtt is a csokoládéértékesítések értéke – a Ferrero USA csokoládétermékeinek forgalma szeptemberben 6,8 százalékkal bővült az előző év azonos időszakával összevetve –, ennek ellenére még kérdéses a teljes szezon forgalma. A világ vezető édességgyártói, köztük a Mondelez International és a Ferrero USA, már hónapokkal korábban befogadják a rendeléseket, és a kiskereskedők a készleteket már jóval Halloween előtt megrendelik, így arra lehet számítani, hogy a termékek egy részét a boltok nem tudják értékesíteni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.