BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet költünk helyben

Egy kutatás szerint Európa-szerte többet költünk helyben. A magyar válaszadók negyven százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét.

Európában ma minden negyedik (74 százalék) vásárló nagyobb valószínűséggel vásárol helyi közösségében, mint egy évvel ezelőtt. Ez az arány a magyarok esetében 72 százalék – derül ki a Mastercard új kutatásából.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy

Európa-szerte többet költünk helyben.

A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49 százalék), 30-30 százalék válaszolta motivációként az egyszerűbb közlekedést, valamint a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motiválja a helyi közösségekben való költésre, míg csaknem minden negyedik (24 százalék) szerint a kínálat minősége jobb itt.

Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók fele (49 százaléka) a kényelmet emelte ki, 40 százalék említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31 százalékuk pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a leggyakoribb: 37 százalékuk jelölte meg a kényelmet, 35 százalékuk a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat.

Az európaiak csaknem háromnegyede (72 százalék) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72 százaléka bízik a helyi boltosok ajánlásaiban.

Magyarországon az előbbi arány 73 százalék, míg a boltosok javaslataiban az európai átlagnál valamivel kevesebben bíznak (69 százalék).

Fotó: Katona Tibor

A karantén kezdete óta a közösségi értékek is nagy változásokon mentek át. Az emberek 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49 százalék. Minden ötödik válaszadónak van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához (magyar válaszadóknál 14 százalék), 44 százalékuk veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését, hazánkban ennek aránya 35 százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon a templom, az iskola, a park, a művház és a posta a modern közösség öt legfontosabb eleme.

A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Európában

1) Iskola

2) Kávézó

3) Pékség

4) Posta

5) Park

6) Sarki bolt

7) Kocsma

8) Templom

9) Könyvtár

10) Hentes

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.