Európában ma minden negyedik (74 százalék) vásárló nagyobb valószínűséggel vásárol helyi közösségében, mint egy évvel ezelőtt. Ez az arány a magyarok esetében 72 százalék – derül ki a Mastercard új kutatásából.
A kutatás alapján úgy tűnik, hogy
A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49 százalék), 30-30 százalék válaszolta motivációként az egyszerűbb közlekedést, valamint a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motiválja a helyi közösségekben való költésre, míg csaknem minden negyedik (24 százalék) szerint a kínálat minősége jobb itt.
Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók fele (49 százaléka) a kényelmet emelte ki, 40 százalék említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31 százalékuk pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a leggyakoribb: 37 százalékuk jelölte meg a kényelmet, 35 százalékuk a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat.
Az európaiak csaknem háromnegyede (72 százalék) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72 százaléka bízik a helyi boltosok ajánlásaiban.
A karantén kezdete óta a közösségi értékek is nagy változásokon mentek át. Az emberek 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49 százalék. Minden ötödik válaszadónak van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához (magyar válaszadóknál 14 százalék), 44 százalékuk veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését, hazánkban ennek aránya 35 százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon a templom, az iskola, a park, a művház és a posta a modern közösség öt legfontosabb eleme.
1) Iskola
2) Kávézó
3) Pékség
4) Posta
5) Park
6) Sarki bolt
7) Kocsma
8) Templom
9) Könyvtár
10) Hentes
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.