BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Black Friday: van, aki egyszerre 15 webshopot néz

Meglepő eredmények derültek ki a Jófogás nagy Black Friday vásárlói felméréséből.

Magyarországon a hivatalosan holnap esedékes Black Friday jelenti az év egyik legnagyobb promóciós eseményét.

Ami a vásárlók szempontjából a hatalmas vásárlási lázat és a limitált ajánlatokat testesíti meg, az e-kereskedelmi és logisztikai cégek részéről elképesztő felkészülést és tervezést igényel. A Jófogás utánajárt, milyen vásárlói viselkedésre számíthatunk az idei Fekete Pénteken.

Fotó: Marcos del Mazo/LightRocket/Getty Images

A portál november közepén végzett online felméréséből például kiderül, hogy

  • a látogatók 54%-a fekete pénteken legfeljebb 5 webshopban fog párhuzamosan nézelődni,
  • míg 25%-uk 5-10,
  • 15%-uk pedig 15-nél is több webshopban fog egyszerre válogatni az akciós termékek közül.
  • A kosárméretek tekintetében a válaszadók csaknem 40%-a legfeljebb 50 ezer forintot tervez költeni, míg a megkérdezettek 12%-a 100 ezer forintot, 7%-a pedig 150 forintot is meghaladó kiadással számol.

    A többcsatornás értékesítési modell és az ez irányú fejlesztések létjogosultságát visszaigazolandó, a kitöltők 52%-a idén okostelefonon és tableten fog a kedvezményekre vadászni. Rendkívül fontos, hogy az e-kereskedelmi szereplők a felhasználói élményt szem előtt tartva, megfelelően optimalizált és nagy terhelést tűrő felületekkel várják a vásárlóikat, mert egy-egy apróbb hiba és késlekedés is azt eredményezheti, hogy a felhasználó azon nyomban átklikkel egy másik webshopba. Miként a felmérésünkből is kiderül, ilyenkor rengeteg ablak és applikáció van párhuzamosan megnyitva

    – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

    A fizetési módoknál a készpénzes utánvét a legnépszerűbb (54%), a bankkártyás fizetési lehetőséget 33%, a banki átutalást 8, az elektronikus pénztárcát pedig 5 százalék jelölte meg.

    A kitöltők 63%-a arra számít, hogy a koronavírus miatt a webshopok és főleg a csomagszállítók még a tavalyinál is jobban túl lesznek terhelve,

    ami nem meglepő, ha megnézzük, milyen válaszok érkeztek a szállítási módokkal kapcsolatban. Csupán 14% tervez személyes átvétellel, ezzel szemben 44% futárszolgálatos, 20% postai házhoz szállítást, 11-11 százalék pedig csomagautomatába vagy átvételi pontra történő szállítást fog kérni. Ezek közösen mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a logisztikai cégeknek minden eddiginél nagyobb csomagszámmal kelljen megbirkózniuk.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.