Magyarországon a hivatalosan holnap esedékes Black Friday jelenti az év egyik legnagyobb promóciós eseményét.
Ami a vásárlók szempontjából a hatalmas vásárlási lázat és a limitált ajánlatokat testesíti meg, az e-kereskedelmi és logisztikai cégek részéről elképesztő felkészülést és tervezést igényel. A Jófogás utánajárt, milyen vásárlói viselkedésre számíthatunk az idei Fekete Pénteken.
A portál november közepén végzett online felméréséből például kiderül, hogy
A kosárméretek tekintetében a válaszadók csaknem 40%-a legfeljebb 50 ezer forintot tervez költeni, míg a megkérdezettek 12%-a 100 ezer forintot, 7%-a pedig 150 forintot is meghaladó kiadással számol.
A többcsatornás értékesítési modell és az ez irányú fejlesztések létjogosultságát visszaigazolandó, a kitöltők 52%-a idén okostelefonon és tableten fog a kedvezményekre vadászni. Rendkívül fontos, hogy az e-kereskedelmi szereplők a felhasználói élményt szem előtt tartva, megfelelően optimalizált és nagy terhelést tűrő felületekkel várják a vásárlóikat, mert egy-egy apróbb hiba és késlekedés is azt eredményezheti, hogy a felhasználó azon nyomban átklikkel egy másik webshopba. Miként a felmérésünkből is kiderül, ilyenkor rengeteg ablak és applikáció van párhuzamosan megnyitva
– emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A fizetési módoknál a készpénzes utánvét a legnépszerűbb (54%), a bankkártyás fizetési lehetőséget 33%, a banki átutalást 8, az elektronikus pénztárcát pedig 5 százalék jelölte meg.
A kitöltők 63%-a arra számít, hogy a koronavírus miatt a webshopok és főleg a csomagszállítók még a tavalyinál is jobban túl lesznek terhelve,
ami nem meglepő, ha megnézzük, milyen válaszok érkeztek a szállítási módokkal kapcsolatban. Csupán 14% tervez személyes átvétellel, ezzel szemben 44% futárszolgálatos, 20% postai házhoz szállítást, 11-11 százalék pedig csomagautomatába vagy átvételi pontra történő szállítást fog kérni. Ezek közösen mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a logisztikai cégeknek minden eddiginél nagyobb csomagszámmal kelljen megbirkózniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.