A koronavírus járvány ellenére is töretlenül növekszik a legtöbb ország elektronikus kiskereskedelme, nincs ez másképpen Magyarország esetében sem – mutat rá Nótin Szabolcs, a Retargeting.Biz online marketing szakértője.
A trend évről évre hasonló, viszont a koronavírus jelentősen átalakította a vásárlási szokásokat 2020-ban.
Összességében 25 százalékos növekedésre lehet számítani a szakértő szerint.
Két ellentétes hatás mozgatja a piacot jelenleg:
Az e-commerce 2019-es hazai teljesítményét 625 milliárd forintra becsülték a szakértők, ami 16-17 százalékos növekedést jelentett a 2018-as évhez képest.
Idénre 25 százalék körüli növekedésre számítunk, de ez az érték akár a 30 százalékot is elérheti. Már látjuk azt, hogy a következő években lassulni fog a növekedés üteme, ahogy közeledünk a 8 millió hazai internetfelhasználóhoz, és lassan elérjük a növekedési plafont
-fejtette ki a szakértő.
A legnagyobb növekedési tényező idén az FMCG termékek népszerűségének megugrása, hiszen egyre többen online intézik el a heti-havi bevásárlásaikat is.
A GKI Digital kutatása szerint már a járvány előtt is egyre gyakrabban rendeltek az emberek az interneten keresztül frissárut és készételeket, valamint kényelmi termékeket. Erre a koronavírus szülte helyzet csak ráerősített, a legnépszerűbb árucikkek a tartós és száraz élelmiszerek és a vegyiáruk voltak a márciusi karantén ideje alatt.
A szakértő szerint az Infotablón látható a legjobban, hogy jelentős növekedésen ment keresztül az e-kiskereskedelem, amit az Országgyűlés Hivatala adott ki „E-kereskedelem a koronavírus-járvány idején” címmel. 2019 első negyedévében 8,5 millió rendelést adtak le a magyarok, 2020 ugyanezen időszakában már 9,9 milliót.
Nem csak a rendelések száma, hanem az értékük is emelkedett, 2019 első negyedévében 123,2 milliárd forintot költöttek a magyarok, 2020 első negyedévében pedig 21,4 százalékkal többet, majdnem 150 milliárdot. Az évvégi érték még magasabb növekedést fog mutatni szerintünk – tette hozzá végül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.