A tavalyi évben számottevően meglendült az online kereskedelem Európa-szerte. Az utcai üzletek zárva tartása miatt további erősödésre számít az Eurostat friss jelentésében.
Az uniós statisztikai hivatal 2020-as felmérése szerint a 16 és 74 év közötti személyek közül majdnem tízből kilenc (89 százalék) használta az internetet, és közel háromnegyedük (72 százalék) intézte bevásárlásait is online.
Magyarországon a tavalyi évben a lakosság 70 százaléka vásárolt a digitális térben,
ezzel az unió középmezőnyében helyezkedik el a Szlovéniában mért 72 százalékos és a Horvátországban talált 69 százalékos arányok között.
Az unió éllovasa az internetes kereskedelem tekintetében Hollandia volt 91 százalékos népszerűséggel a lakosság körében, majd őket követi a dobgón Dánia (90 százalékos) és Németország (87 százalékos) mutatója.
De tízből legalább nyolc ember rendelt digitálisan Svédországban (86 százalék) és Írországban (81 százalék) is.
Ezzel szemben a legkevesebben Bulgáriában vásároltak be online a tavalyi évben, a lakosság kevesebb mint fele, 42 százalék. Majd utánuk Romániában (45 százalék) és Olaszországban (49 százalék) látogatták legkisebb mértékben a webáruházakat.
Az elmúlt öt év viszonylatában a legnagyobb növekedést az internethasználatban Romániában (27 százalékponttal), Csehországban és Horvátországban (25 százalékponttal) és Magyarországon (23 százalékponttal) találták.
A statisztikai hivatal adatai alapján a legnépszerűbb termékek az online boltokban a ruhák voltak 64 százalékkal.
A sorban utánuk következtek az internetes videótárak és filmmegosztó helyek 32 százalékkal, majd az éttermi házhozszállítások 29 százalékkal.
Hasonló arányban az interneten keresztül vették a bútorokat, szépészeti eszközöket, könyveket és számítógépeket is a kontinensen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.