Nem küldte padlóra tavaly az építőipart a járvány, és az előrejelzések szerint jók az idei kilátások is – értékelte a helyzetet Szujó László, a Hörmann Hungária Kft. ügyvezetője a társaság sajtótájékoztatóján. Mint elmondta, árbevételük 2020-ban 11 százalékkal meghaladva az előző évit, 10,6 milliárd forintra emelkedett. A garázskapukat és külső-belső nyílászárókat forgalmazó cég idén viszont az előző évinél szerényebb mértékű, körülbelül 7 százalékos forgalomnövekedésre számít.
A Hörmann termékeinek 99 százalékát Németországban gyártják, az idén érvényesített 5 százalékos kiskereskedelmi áremelést döntően a munkabérek növekedése és az alapanyagok drágulása indokolja
– válaszolta a Világgazdaság kérdésére az ügyvezető. A pandémia miatti utazási korlátozások mellékhatásaként a lakásfelújítási és lakberendezési piac további élénkülését várják – tette hozzá. A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan működő magyar piacon emellett a kedvezményes lakásáfa visszavezetése, a vásárlási és felújítási támogatások és kedvezmények jelentősen megélénkíthetik a keresletet.
Még nem tudni, milyen mértékben bővülhet a forgalom a nyílászárók piacán, mivel a termékkört csak a befejező építések szakasza érinti. Az otthonfelújítási támogatásban a tetőcsere és hőszigetelés mellett a nyílászárók cseréje is sokak tervében szerepel, de itt is bizonytalan a korszerűsítés volumene.
A Hörmann időközben megnyitotta digitális bemutatótermét, amelynek forgalma felülmúlta a várakozásokat, ez indokolja, hogy tovább fejlesztették és hamarosan élesítik a még okosabb programot a cég honlapján. Kérdésünkre az ügyvezető elmondta, hogy
a digitalizációt ugyan felgyorsította és cégüket is újításokra ösztönözte a korlátozásokkal teli elmúlt időszak, de hosszabb távon sem gondolja úgy, hogy a hagyományos bemutatótermeket fel tudja váltani az online piactér.
A vevőknek fontos, hogy megtapinthassák, megtekinthessék a termékeket. Idén a Hörmann Hungária nem vesz részt a Construmán, de vissza fog térni a kiállításokra, amint az időpontok és a körülmények tervezhetők lesznek. Jelenleg személyes bejelentkezéssel és időpontfoglalással látogatható a bemutatótermük.
A smart technológiák iránt nagy az érdeklődés, az okoseszközök, okosotthonok termékköre trendi lett, de egyelőre a megrendelésekben nem számottevő az ilyen innovatív termékek forgalma
– mondta az ügyvezető. A zöldtechnológiákat, a klímavédelmi szempontokat azonban már napi szinten alkalmazzák, a Hörmann is megújuló energiával működteti az összes üzemét, illetve csak olyan szolgáltatóval szerződik, amely garantáltan zöldenergiát forgalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.