Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére – közölte a cég az MTI érdeklődésére.
Hét és fél százalékkal esett az öt legnagyobb sörgyártó forgalma tavaly, csak a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes termékek bizonyultak válságállónak.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a Borsodi Sörgyár Kft. nettó árbevétele 2019-ben 44,6 milliárd forint volt – ebből a belföldi 41,7 milliárd, az exportértékesítés 2,89 milliárd forint – mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző évit. A cég üzemi eredménye 828 millió forint volt 2019-ben az előző évi 202,5 millió forint után. A 420 embert foglalkoztató társaság tavalyi adatait egyelőre nem hozza nyilvánosságra, csak annyit közöltek, hogy a piaci tendenciákhoz igazodva csaknem 7,5 százalékkal csökkent a forgalom 2019-hez képest, belföldön 9,7 százalékkal.
Hangsúlyozták, hogy
a turizmus-vendéglátás teljes leállása, illetve a sportrendezvények, fesztiválok elmaradása
nagyban befolyásolta a Borsodi Sörgyár üzleti eredményeit – ezek főként a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés – hotelek, éttermek, kávézók) szegmensen belül a hordós sörök piacát érintették érzékenyen, amelyek eladott mennyisége közel felére esett vissza.
A cég közölte, hogy a járvány ellenére 2020-ban befejezte hároméves, 12 millió eurós beruházását, így a Borsodi bőcsi üzemének kapacitása évi 2,5 millió hektoliterre bővült.
A vállalat az idén elsősorban logisztikai fejlesztéseket tervez, emellett a portfólió bővítésére koncentrál.
Kitértek arra, hogy egyre nő az alkoholmentes termékek népszerűsége, összevetve a tavalyi és a 2019-es év eredményeit, ez a szegmens teljesített a legjobban. Többek között ennek okán is a Borsodi Sörgyár folyamatosan bővíti alkoholmentes Borsodi Friss portfólióját, az idén az alma-körte ízzel.
Jelezték azt is: a trendek alapján a sörfogyasztók a magas minőségű italokat keresik, erre reagálva a cég egy új portfóliót is bevezetett 2020-ban, amely a citrusos, komlós Borsodi Hoppy hoplágerből és a Borsodi első felsőerjesztésű söréből, a Borsodi IPA-ból állt. Az idén tovább bővítették ezt a kínálatot, többféle gyümölcsízesítésben jelentek, illetve jelennek meg a tavasz folyamán a Borsodi Ale elnevezésű sörök.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.