A marketingcég a korlátozott számban piacra dobott sportcipőket több mint ezer dollárért árulta, a Nike szerint anélkül, hogy engedélyt kapott volna az eredeti dizájn megváltoztatására, illetve az amerikai sportszergyártó lógójának felhasználására. A piros-fekete csukákat egy hete mutatta be a MSCHF Product Studio, amely ezzel reklámozta az amerikai rapper, Lil Nas X új, Montero című dalát.
A cég neve egy betűjáték, a mischief — csínytevés, bajkeverés — szót rejti magában, és a MSCHF ezúttal is hű maradt magához: 666 párat gyártott le a pentagrammákkal, bibliai idézetekkel díszített, Sátáni cipőnek elnevezett Nike Air Max-ből, amelyből egy párért 1018 dollárt kért. A cipők talpában vörös folyadék található, amelyről az MSCHF az állította, emberi vért is tartalmaz.
A Nike előbb egy közleményben határolódott el a projekttől, közölve, hogy az MSCHF-nek nem adott engedélyt a cipője újratervezésére és a márkanév felhasználására, majd a bírósághoz fordult az ügyben.
https://www.vg.hu/gazdasag/sportgazdasag/perre-megy-a-nike-az-amerikai-rapperrel-a-satancipo-miatt-3652015/
Egy New York-i szövetségi bíró ideiglenesen megtiltotta a cipők forgalmazását. Az MSCHF válaszul közleményt adott ki, amelyben emlékeztettek: 2019-ben egy hasonló projekt keretében kiadtak már egy újragondolt Nike Air Max-et, amit Jézus cipőnek neveztek el, és ami ellen a Nike akkor egyáltalán nem tiltakozott. A múlt héten piacra dobott Sátáni cipő is ugyanolyan műalkotás, amely elődjéhez hasonlóan
a hírességek és a világmárkák vallási jellegű tiszteletének abszurditására hívná fel a figyelmet
- tették hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.