A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a Nestlé egy belső dokumentumban elismerte, hogy klasszikus termékeinek több mint 60 százaléka nem felel meg az “egészséges elismert definíciójának”, továbbá “kategóriáink és termékeink közül néhány soha nem lesz ‘egészséges’, akárhogy is újítjuk meg azokat.
A Financial Times (FT) által megismert, s a nagyvállalat vezetőségében körözött dokumentum szerint a Nestlé árbevételének mindössze 37 százaléka származik olyan élelmiszerekből és italokból,
amelyek az ausztrál egészséges élelmiszereket osztályozó rendszerben 3,5 csillag feletti pontot kapna.
(Nem számítva az állateledeleket és a speciális orvosi élelmiszereket.) Az ausztrál rendszerben 5 pont a legmagasabb és számos nemzetközi szervezet használja azt referenciaként. A rendszerben a 3,5 pont számít az “egészséges elismert definíciójának”.
A Figyelő szemléje kiemelte, a Nestlé teljes élelmiszer és ital portfóliójának nagyjából 70 százaléka nem üti meg ezt a szintet. Ezen belül az italok 96 százaléka – kivéve a tiszta babkávét -, az édességek és a jégkrém portfólió 99 százaléka tartozik ide.
A vizek és a tejtermékek 82, illetve 60 százaléka viszont meglépi ezt a határt.
Jelentős javulást értünk el termékeinkben… (de) portfóiónk továbbra is elmarad az egészséges külső definíciójától egy olyan környezetben, amelyben a szabályozói nyomás és a fogyasztói elvárások egyre magasabbak
– fogalmaz a dokumentum.
Az adatok nem tartalmazzák a csecsemő tápszereket, a kávét, valamint a speciális, orvosi előírásra alkalmazott étrendet. Ez az FT szerint azt jelenti, hogy a Nestlé 92,6 milliárd svájci frankos árbevételének nagyjából a fele érintett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.