BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális összeget költ logisztikai fejlesztésekre a SPAR

Logisztikai és szállítmányozási fejlesztéseire tavaly fordított 3,3 milliárd forint után az idén további 4,3 milliárdot szán a SPAR Magyarország.

A hatékony és professzionális logisztika a modern kiskereskedelem kulcsa, hiszen nélküle a beszállítókkal való hatékony kapcsolattartást, és a vásárlók minőségi kiszolgálását el sem lehet képzelni. Ezen területek folyamatos fejlesztése érdekében a SPAR Magyarország jelentős beruházásokat indított el, fejezett be és tervez a jövőben is

– mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Fotó: MolnarZsolt

Szállítmányozás, raktározás

Folyamatosan fejlődik a SPAR szállítmányozási flottája, amely jelenleg 121 motorkocsiból és 120 pótkocsiból áll. 2021-ben 20 Scania-Schwarzmüller pótkocsis szerelvény beszerzése zárult le, idén pedig a tervek szerint újabb 20 ilyen járművel gyarapszik az üzletlánc: ez két év alatt 3,24 milliárd forintnyi beruházást jelent. 

A teherautók átlagéletkora 5,5 év, és jellemzően 1,3-1,5 millió kilométeres futásteljesítmény után, 9 éves korukban cseréli le a járműveket a vállalat.

Az új géppark minden darabja EURO 6 környezetvédelmi besorolású, Frigoblock hűtőrendszerrel felszerelt, s a teljes flotta biztonsági és sofőrtámogató okokból online kamerarendszerrel van ellátva. Megkezdődött a kamionok hátfalának automatizálása is, így a sofőröknek a telephelyen nem kell kiszállniuk a fülkéből minden nyitáshoz: mindez a biztonságukat és a hatékonyságot is szolgálja.

Fotó: MolnarZsolt

2021-ben közel 360 millió, míg 2022-ben több mint 430 millió forint értékű beruházás keretében újul meg a vállalt targonca-állománya és sor kerül az eszközök akkumulátorának cseréjére is. Az eszközök beszerzését és a kapacitás bővítését a forgalom folyamatos növekedése indokolja.

Automatikus adatszolgáltatás a hídmérlegen

Üllőn már elkészült, Bicskén pedig éppen folyamatban van a hídmérleg telepítése, amely nemcsak a kiszállítói flotta munkáját könnyíti meg, hanem a hulladékelszállítás ellenőrzésében is fontos szerepet játszik. 

A mérlegelés teljes folyamata automatizált: a mérés előtt egy kártyaolvasó segítségével történik meg a kamion beazonosítása, majd ezt követően a jármű lassú tempóban hajt fel a hídmérlegre, ahol tengelyenként kezdődik el a mérés. 

Ez a beruházás a két telephely esetében 18,5-18,5 millió forintos fejlesztést jelent.  Ezekkel az eszközökkel a vállalat összes, szállítmányozásban részt vevő kamionjának közúti forgalomban való megfelelése helyben ellenőrizhető, biztosítva az előírások betartását.

Minimálisra csökkentett hibalehetőségek

Mindeközben elindult a vállalatnál használt szállítási szoftver, a WebEye teljes újrafejlesztése. Ez az összes szállítási funkciót felügyeli a megbízásoktól kezdve a szervezésig és a szállításfelügyeletig. A megújuló alkalmazás tetszőleges számú logisztikai központ, hozzájuk kapcsolódó raktár és termelőüzem szállítási feladatait lefedi, valamint felöleli a szállítás és a hálózat közötti teljes kommunikációt, miközben jelentős mértékben automatizált, így a hibalehetőségeket a minimálisra csökkenti. Mivel minden saját és fuvarozói járműnek a GPS szolgáltatója is egyben a WebEye, így a mobil és webes alkalmazások integrációja rendkívül magas fokon valósul meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.