A koronavírus-járvány alatt felértékelődött az e-kereskedelem, a megváltozott társadalmi közegben rengetegen kezdtek el online rendelni. Az e-kereskedelem ekkor 30 százalékos részarányig is tudott erősödni, azonban a pandémia vége gyors visszarendeződést hozott. Az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának elnöke szerint ez a korrekció várható volt, ami a problémát okozta, az a 2022-es gazdasági sokkhatások negatív következménye.
A szakember szerint a hazai e-kereskedelemben bőven megvan a növekedési potenciál, de ez egy lassabb erősödést hoz a szektor számára. A gondot az energiaárak növekedése és az általános inflációs nyomás okozza, ami miatt a lakosság egyébként is visszafogta a vásárlásait. Online elsősorban műszaki cikkeket vásároltak az emberek, ezek a termékek pedig megszenvedték a tavalyi évet. Györke Zoltán hozzátette, hogy
az e-kereskedelemben a legtöbb szakértő a ruházati cikkek felfutását várja.
Az élelmiszerek online vásárlása azonban várhatóan a boltokra marad.
Ez a szolgáltatás hamarosan a hitelkártya versenytársává válhatImmár harminc országban elérhető a „vásárolj most, fizess később” (BNPL) pénzügyi szolgáltatás. |
Az e-kereskedelemben hibrid vásárlókról lehet beszélni. Nagyon kevesen vannak, akik csak az online vagy csak az offline megoldást választják. Sokan az egyik módon tájékozódnak, miközben a vásárlást a másik megoldásra bízzák. A kulcskérdés a bizalom, amit ha elveszít a vásárló, akkor hosszú időre elfordulhat az e-kereskedelemtől. Ezt a bizalmat márkaszinten kell felépíteni Györke Zoltán szerint. Elmondta, hogy a nagy márkák számára nem probléma megtalálni és megtartani az online ügyfelet, de egy kisebb piaci szereplőnek keményen kell dolgoznia, hogy elkerülje a negatív bélyeget.
Arról is beszélt a szakember, hogy az online kereskedésbe vetett bizalom két alapvető kelléke a lehető legtöbb fizetési mód biztosítása, illetve a pontos és gyors kiszállítás. Szerinte 2023-ban egy kereskedő már nem engedheti meg magának, hogy fél napokat jelöljön meg a kiszállításra, illetve
a késés szinte azonnali ügyfélvesztést okozhat.
Az e-kereskedelem 2023-as várakozásairól a VG Podcastban hallhatnak részleteket.
Keresse a VG Podcastet a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.