BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null
ÜZLETRE HANGOLUNK

A tavalyi gazdasági sokkhatások megakasztották az e-kereskedelem növekedését – VG Podcast

Hektikus év volt 2022 a kereskedelem, különösen az e-kereskedelem számára. A külső sokkhatások a jó évkezdetet leverték a lábáról, majd a hosszú távú növekedést is elgáncsolták. Az e-kereskedelem a koronavírus-válság időszaka alatt már 30 százalékos részesedésig tudott nőni, de ezt a bővülést erősen visszavetette az inflációs nyomás. Az e-kereskedelem 2023-as várakozásairól az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának elnökét, Györke Zoltánt kérdeztük a VG Podcastban.

A koronavírus-járvány alatt felértékelődött az e-kereskedelem, a megváltozott társadalmi közegben rengetegen kezdtek el online rendelni. Az e-kereskedelem ekkor 30 százalékos részarányig is tudott erősödni, azonban a pandémia vége gyors visszarendeződést hozott. Az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának elnöke szerint ez a korrekció várható volt, ami a problémát okozta, az a 2022-es gazdasági sokkhatások negatív következménye.

e-kereskedelem
Fotó: Shutterstock

A szakember szerint a hazai e-kereskedelemben bőven megvan a növekedési potenciál, de ez egy lassabb erősödést hoz a szektor számára. A gondot az energiaárak növekedése és az általános inflációs nyomás okozza, ami miatt a lakosság egyébként is visszafogta a vásárlásait. Online elsősorban műszaki cikkeket vásároltak az emberek, ezek a termékek pedig megszenvedték a tavalyi évet. Györke Zoltán hozzátette, hogy 

az e-kereskedelemben a legtöbb szakértő a ruházati cikkek felfutását várja. 

Az élelmiszerek online vásárlása azonban várhatóan a boltokra marad.

Ez a szolgáltatás hamarosan a hitelkártya versenytársává válhat

Immár harminc országban elérhető a „vásárolj most, fizess később” (BNPL) pénzügyi szolgáltatás.

Az e-kereskedelemben hibrid vásárlókról lehet beszélni. Nagyon kevesen vannak, akik csak az online vagy csak az offline megoldást választják. Sokan az egyik módon tájékozódnak, miközben a vásárlást a másik megoldásra bízzák. A kulcskérdés a bizalom, amit ha elveszít a vásárló, akkor hosszú időre elfordulhat az e-kereskedelemtől. Ezt a bizalmat márkaszinten kell felépíteni Györke Zoltán szerint. Elmondta, hogy a nagy márkák számára nem probléma megtalálni és megtartani az online ügyfelet, de egy kisebb piaci szereplőnek keményen kell dolgoznia, hogy elkerülje a negatív bélyeget. 

Arról is beszélt a szakember, hogy az online kereskedésbe vetett bizalom két alapvető kelléke a lehető legtöbb fizetési mód biztosítása, illetve a pontos és gyors kiszállítás. Szerinte 2023-ban egy kereskedő már nem engedheti meg magának, hogy fél napokat jelöljön meg a kiszállításra, illetve 

a késés szinte azonnali ügyfélvesztést okozhat.

Az e-kereskedelem 2023-as várakozásairól a VG Podcastban hallhatnak részleteket.

Keresse a VG Podcastet a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast

 

Podcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.