Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a Penny Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg még a cégcsoport csehországi hálózatának operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd a következő hónapban – írja közleményében a hazánkban 1996 óta működő, 229 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltető és mintegy ötezer munkatársat foglalkoztató vállalat.
Mathias Mentrop több mint tízévnyi kiskereskedelmi tapasztalattal a háta mögött, 2012-ben csatlakozott a Rewe csoporthoz a Penny Bulgária értékesítési vezetőjeként, 2015-től a csehországi leányvállalat kereskedelmi vezetői feladatait látta el, majd 2018-tól operatív igazgatóként vezette a cseh Pennyt, ahol elsősorban az értékesítésért, építkezésekért és a kiskereskedelmi lánc bővítésért felelt.
„A magyar leányvállalat vezetése pályafutásom egyik legnagyobb lehetőségének bizonyult. Nagyszerű szakértői csapatunk volt, és keményen dolgoztunk, hogy a Pennyt a megfelelő irányba formáljuk” – emelte ki Naegele, aki bízik benne, hogy a jövőben a diszkontáruházlánc tovább növeli piaci részesedését Magyarországon. Szerinte jobbá tették itthon a vásárlói élményt és a választékot, miközben több lehetőséget kínáltak a magyar beszállítóiknak.
Életbe lépett a kötelező akciózásJúnius 1-től, tehát a mai naptól lépett életbe a kormány által előírt kötelező akciózás a boltokban. Hasonló intézkedésre itthon eddig még nem volt példa, de a rekordmagas élelmiszer-infláció leszorításának érdekében aligha lehet válogatni az eszközökben. A kötelező árstopok már lassan két éve velünk vannak, ezeket már megismerte az ország. A kötelező akciózás viszont új elem és egyelőre az a terv, hogy csak szeptember 30-ig marad érvényben. |
Mathias Mentrop, a Penny új magyarországi vezérigazgatója eközben arról beszélt, hogy Florian Jens Naegele egy erős alapokra épített magyar vállalatot hagy maga után, ezért már alig várja, hogy ott folytathassa a munkát, ahol ő és csapata abbahagyta.
Amikor Naegele 2018-ban elvállalta a vezérigazgatói posztot, a Penny piaci részesedése
A Penny Magyarország jelenlegi piaci részesedése 11 százalék a GfK Hungária-Háztartáspanel márciusi adatai alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.