BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem a Bud light a legkedveltebb sör Amerikában

A balul elsült reklámkampányt követően már nem a Bud Light, hanem a Modelo Especial a legkedveltebb sör a tengerentúlon.

Trónfosztás volt az amerikai sörpiacon, miután a Bud Lightot megelőzte a Modelo Especial mint az Egyesült Államok legkedveltebb söre – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb adataiból.

Míg a Modelo a kiskereskedelmi forgalom 8,4 százalékát hasította ki magának az amerikai sörpiacon, addig a Bud Light részesedése 7,3 százalékra zsugorodott az elmúlt négy hét során, miután a Bud Lightnak hónapok óta tartó bojkottal kell szembenéznie egy balul sikerült, transzinfluenszert felvonultató reklámkampány következtében. 

A fogyasztók felháborodására a márkát birtokló Anheuser-Busch InBev válasza pedig csak olajat öntött a tűzre.

sör, modelo especial
Az Egyesült Államok legkedveltebb söre a Modelo Especial.
Fotó: Shutterstock

A Nielsen adatait elemző Bump Williams tanácsadó cég arra is felhívja a figyelmet, hogy a Bud Light forgalma 24 százalékkal volt alacsonyabb a június 3-át megelőző héten, mint egy évvel korábban, ráadásul más AB InBev-márkák, mint a Budweiser vagy a Michelob Ultra is megérezték a bojkott hatását.

A brand májusban is folytatódó hanyatlása baljós előjel a disztribútorok számára a The Wall Street Journal szerint, hiszen a mostani, a Memorial Day és a Függetlenség napja közötti időszak jelenti az amerikai sörpiac csúcsát. 

Az Anheiser-Busch fogalmazóinak többsége független vállalkozás, és közölük több leépítéseken is gondolkozik, 

ugyanakkor azok, amelyek a Modelo Especialt is birtokló Constellation márkáit is forgalmazzák, részben képesek voltak ellensúlyozni a veszteségeiket.

Ennek ellenére az év első öt hónapjának egészében még mindig a Bud Lightból fogyott a legtöbb és továbbra is az AB InBev a legnagyobb sörgyártó az országban. Azonban a Bud Light több forgalmazó szerint lehet, hogy tartósan elvesztheti a 2001-ben, a Budweiserrel szemben megszerzett vezető pozícióját a piacon. 

Benj Steinman, a Beer Marketer’s Insights szerkesztője szerint a márka gondjai a balul sikerült reklámkampánynál régebbiek, a sör népszerűségét ugyanis a mexikói importsörök, a seltzerek, a borok és a rövidek térnyerése is aláásta, miközben a Modelo és a kalóriaszegény Michelob Ultra egyre kedveltebb lett. Ezen sörök korábban is jó úton jártak, hogy letaszítsák trónjáról a Bud Lightot, ám erre csak a következő években számítottak az elemzők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.