Trónfosztás volt az amerikai sörpiacon, miután a Bud Lightot megelőzte a Modelo Especial mint az Egyesült Államok legkedveltebb söre – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb adataiból.
Míg a Modelo a kiskereskedelmi forgalom 8,4 százalékát hasította ki magának az amerikai sörpiacon, addig a Bud Light részesedése 7,3 százalékra zsugorodott az elmúlt négy hét során, miután a Bud Lightnak hónapok óta tartó bojkottal kell szembenéznie egy balul sikerült, transzinfluenszert felvonultató reklámkampány következtében.
A fogyasztók felháborodására a márkát birtokló Anheuser-Busch InBev válasza pedig csak olajat öntött a tűzre.
A Nielsen adatait elemző Bump Williams tanácsadó cég arra is felhívja a figyelmet, hogy a Bud Light forgalma 24 százalékkal volt alacsonyabb a június 3-át megelőző héten, mint egy évvel korábban, ráadásul más AB InBev-márkák, mint a Budweiser vagy a Michelob Ultra is megérezték a bojkott hatását.
A brand májusban is folytatódó hanyatlása baljós előjel a disztribútorok számára a The Wall Street Journal szerint, hiszen a mostani, a Memorial Day és a Függetlenség napja közötti időszak jelenti az amerikai sörpiac csúcsát.
Az Anheiser-Busch fogalmazóinak többsége független vállalkozás, és közölük több leépítéseken is gondolkozik,
ugyanakkor azok, amelyek a Modelo Especialt is birtokló Constellation márkáit is forgalmazzák, részben képesek voltak ellensúlyozni a veszteségeiket.
Ennek ellenére az év első öt hónapjának egészében még mindig a Bud Lightból fogyott a legtöbb és továbbra is az AB InBev a legnagyobb sörgyártó az országban. Azonban a Bud Light több forgalmazó szerint lehet, hogy tartósan elvesztheti a 2001-ben, a Budweiserrel szemben megszerzett vezető pozícióját a piacon.
Benj Steinman, a Beer Marketer’s Insights szerkesztője szerint a márka gondjai a balul sikerült reklámkampánynál régebbiek, a sör népszerűségét ugyanis a mexikói importsörök, a seltzerek, a borok és a rövidek térnyerése is aláásta, miközben a Modelo és a kalóriaszegény Michelob Ultra egyre kedveltebb lett. Ezen sörök korábban is jó úton jártak, hogy letaszítsák trónjáról a Bud Lightot, ám erre csak a következő években számítottak az elemzők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.