BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliós kárt okozott a legendás fagyizónak az elmaradt áramszünet, az E.ON megértést kér

A hőségriadó miatt elmaradt karbantartásról kizárólag levélben tájékoztatta volna ügyfeleit az E.ON, arra pedig nem volt idő, így feleslegesen maradt zárva a nagy melegben a Fresh Garden, és esett el legalább félmillió forintos bevételtől. Az áramszolgáltató válaszolt a Világgazdaság megkeresésére, ám az nem derült ki, hogy miért csak postai úton működhet az információ átadása.

Legalább félmillió forintos kára lett abból Budapest egyik legendás fagyizójának, hogy az E.ON kizárólag postai úton tájékoztatja ügyfeleit – ez derül ki a Fresh Garden, vagy ahogyan a XVIII. kerületben mindenki ismeri, az 1987 óta népszerű Béke téri fagyizó Facebook-bejegyzéséből. Az ügyben természetesen megkerestük az E.ON-t is, amely rekonstruálta a történteket.

Feleslegesen maradt zárva a Béke téri fagyizó.
Fotó: Fresh Garden

A Fresh Garden vasárnap tette közzé, hogy hétfőn a környékét érintő áramszünet miatt a fagyizó zárva tart, hiszen áram nélkül értelemszerűen a nagy melegben nem tudják a fagylaltot sem keverni, sem árulni. Mivel nap közben nem észleltek szünetet a szolgáltatásban, felhívták az E.ON Hungária csoporthoz tartozó Elműt, ahol közölték, hogy a karbantartás a hőségriadó miatt elmaradt.

Amikor a fagyizó arról érdeklődött, hogy erről miért nem kaptak tájékoztatást, az ügyfélszolgálatnál azt felelték, nem ért volna már oda a levél, arra a kérdésre pedig, hogy miért nem írtak smst vagy e-mailt, az ügyintéző már csak azt válaszolta, sajnálja. Ekkor már késő volt elkezdeni a fagylaltok keverését, így az egység feleslegesen maradt zárva.

A postai kiértesítésekre nem maradt idő

A Világgazdaság megkereste az E.ON-t, amely válaszában azt írta, amikor az országos tiszti főorvos az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján, a Nemzeti Népegészségügyi Központ szakmai ajánlását figyelembe véve az ország egész területére harmadfokú hőségriasztást adott ki, az E.ON Hungária csoport minden előre bejelentett – áramszünettel járó – karbantartási tevékenységét korlátozta annak érdekében, hogy a rendkívüli melegben az ügyfelek ne maradjanak áram nélkül. Erre azért volt szükség a cég szerint, hogy az érintett ügyfeleknél működhessenek azok a hűtőberendezések, amelyek kulcsfontosságúak lehetnek egy hőségriadó esetén.

„Előre tervezett áramszünet és elmaradt karbantartás esetén érintett ügyfeleinket mindig postai úton, levélben értesítjük. Ennek alapfeltétele, hogy az áramszünet időpontjáig még legalább hét-nyolc nap legyen hátra. Jelen eset különlegesnek tekinthető abban az értelemben, hogy a hőségriadó pénteki kiadása, a túl rövid határidő miatt a postai kiértesítésekre nem maradt idő” – jelezte az E.ON.

A válaszból nem derült ki, hogy az ügyfeleket miért postai úton kell tájékoztatni, nem lenne-e más mód, mindenesetre a társaság hozzátette: „A szélsőséges meleg okán a tervezett üzemszünetek és karbantartások elmaradása miatt érintett ügyfeleink megértését kérjük és köszönjük.”

A bezárás azonban sokba került a fagyizónak, hiszen a nagy melegben akár félmillió forintnál is nagyobb bevételtől eshetett el a hiábavaló zárvatartással, ráadásul még egyszer ennyit veszít majd, amikor valóban áramszünet lesz a karbantartás miatt.

Úgy tudjuk, a Fresh Garden nem hagyja annyiban a történteket, felveszi a kapcsolatot az áramszolgáltatóval.

 

A beszállítók 400-as euróárfolyammal számoltak

A fagyizónál egyébként azt tapasztalták, hogy a szezon elején 10-20 százalékkal csökkent a forgalom, összességében pedig idén nyáron – kedvező időjárás esetén – minimálisan gyengébb forgalomra számítanak az előző évhez képest.

Egy gombóc fagylalt ára a tavaly nyári 360 forintról 420 forintra emelkedett,

miközben az alapanyagokat – nemcsak fagylaltot árulnak a Fresh Gardenben, hanem más ételeket és italokat is – 20-60 százalékkal drágábban tudják csak beszerezni, de akad olyan termék is, amelynek az ára duplázódott egy év alatt. Ugyanennyivel nőtt az áramszolgáltatás díja, ezt a költséget napelemekkel próbálják meg mérsékelni.

Az erősödő forint az ő esetükben nem jelent nagy segítséget, mert a legtöbb beszállítójuk egy évre előre határozza meg árait, és minimum 400-as euró-forint keresztárfolyammal kalkuláltak, viszont idén legalább nem kell küzdeniük munkaerőhiánnyal úgy, mint tavaly: a tavasszal feladott hirdetésükre 279-en jelentkeztek.

Nem a fagylalton spórol a lakosság

A Béke téri fagyizóval ellentétben nem számít visszaesésre, és erős nyári forgalmat remél a fagylaltot és süteményeket kínáló, ugyancsak pestszentlőrinci Borka cukrászda, mert a nehezebb gazdasági körülmények ellenére az emberek szívesen fagyiznak, nem ezen spórolnak. A vendéglátóipari egységet a munkaerőhiány nem hátráltatja családi vállalkozásként, és az energiaszámlák sem emelkedtek, hiszen tavaly eleve a rezsicsökkentés módosítását követően nyitott ki.

A Borkánál tavaly még lapáttal kenték a fagylaltot, dekagrammonként 100 forintért, most 4,5 dekás gombócokat árulnak 480 forintért, amiben már benne van a „csomagolás” ára, tehát akár az édes tölcséré is, amiért máshol pluszpénzt kell fizetni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.