Az elmúlt néhány évben hihetetlen változás ment végbe a sneaker és streetwear világában, a sportcipő ugyanis már nem egy szubkultúra sajátossága, hanem az általános utcai viselet része lett. Mivel emiatt a kereslet olykor sokszor nagyobb, mint a kínálat, a rajongók között akad, aki a tényleges bolti eladási árnál magasabb összeget is hajlandó kifizetni egy olyan cipőért, amelyről lemaradt, az ő méretében nem tudta megvásárolni, vagy éppen limitált szériás, és ezért maradt le a hőn áhított sneakerről.
A kínálatnál nagyobb kereslet adja az alapját a sneaker resellnek, avagy magyarul másodpiacnak. Ilyenkor valaki hozzájut egy termékhez, amelyet aztán (jóval) magasabb áron értékesít tovább annak, aki pontosan erre vágyik. Aki normál bolti kiskereskedelmi áron tudja megvásárolni, kisebb-nagyobb haszonnal adhatja tovább, akkor is, ha csupán a méret nem megfelelő, ugyanis a kínálatnál nagyobb kereslet árfelhajtó tényező.
Ennek megfelelően a resell az alkalmi eladókon kívül már külön szakmává nőtte ki magát. Nem csupán külföldön nő azoknak a száma, akik azt nézik, mennyit kereshetnek egy pár cipőn. Ők akár bér-sorbanállókat(!) is alkalmaznak azért, hogy hozzájussanak egy-egy pár cipőhöz.
Van, hogy a sorban előttük állónak ajánlatot tesznek a cipőre, de olyanra is akad példa, amikor az internetes vásárlásokra, előrendelésekre vagy licitekre több (sokkal több) különböző bankkártyával, accounttal, robotokkal neveznek be. Ilyen esetekben nem a márka, a szín vagy a modell számít, csupán az, hogy a bolti megjelenés után is lesz-e rá kereslet. És ott értékesítik, ahol többet kapnak érte.
Egy felmérés szerint a megkérdezettek többsége vásárolt már a bolti ár felett sneakert.
A resell piac megkérdezettjei közül a döntő többség legfeljebb másfélszeres árat hajlandó kifizetni. Ez egy eredetileg hetvenezer forintba kerülő cipő esetében több mint százezer forint.
Ami pedig a legnépszerűbb eladási platformot illeti, egyértelműen a Facebook felületén működő adásvételi csoportok azok, illetve a Marketplace, legyen szó akár magyar, akár külföldi csoportról.
Ugyancsak a másodpiac hívta életre a sneaker resell üzleteket, néhány éve pedig már Budapesten is megtalálhatók. Egy ilyen offline boltban limitált számú és rendkívül különleges sneakereket vásárolhatunk meg, de streetwear ruházat is kapható, a cél láthatóan az, hogy a leendő vevő bárhová néz az üzletben, biztosan találjon valami érdekeset.
A sneaker resell hagyományos üzlete webáruházzal egészülhet ki, ahol szintén limitált szériás vagy darabszámú sportcipőkből lehet választani. Mindez pedig kiegészül a rendezvényeken való vásárlási lehetőséggel is, ám számolni kell azzal, hogy ott minden értelemben kisebb a választék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.