BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráugrott a piac a képzési pályázatokra

Két hete vált csak elérhetővé a munkahelyi képzésekre fenntartott több mint 30 milliárd forint, de a kis cégek lényegében máris kimerítették a keretüket, eközben a nagyok is bejelentkeztek a források negyedére.

A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban (Ginop) arra számítottak a szakértők, hogy a szigorú feltételek távol tartják majd a cégeket a képzési pályázatoktól, mégis meglepően nagy a kereslet a források iránt. Még csak két hete lehet benyújtani a támogatási kérelmeket, de a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak fenntartott 13,04 milliárd forintos keretre (Ginop-6.1.6) máris 729 pályázat érkezett 12,06 milliárdos támogatói igénnyel. A nagyvállalatok ennyire azért nem tolongtak, de náluk is várakozáson felüli az érdeklődés: a Ginop-6.1.5-re eddig 112 cég jelentkezett be 4,7 milliárd forintra. Számukra egyébként 18,5 milliárdos keretet írt ki munkahelyi képzések támogatására a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Forrás: VG

A képzési pályázatok népszerűségét indokolja, hogy hasonló fejlesztési lehetőségre legutóbb a 2007–2013-as uniós ciklusban volt példa. Akkor a Társadalmi megújulás operatív programban (Támop) a konvergenciarégiók mikro- és kisvállalkozásainak különítettek el ilyen célra 6 milliárd forintot (Támop-2.1.3). A két mostani Ginop-pályázatban ennek az összegnek az ötszöröse, több mint 30 milliárd forint a tét, a kkv-k projektenként 3–50 millió forintot nyerhetnek, a nagyvállalatok pedig 10–100 milliót.

A pályázó kisebb cégeket a jelek szerint az sem tántorította el, hogy az NGM a képzésben részt vevőknél bruttó 405 ezer forintos felső bérsávot szabott meg. Ez a limit a nagyoknál is csak minden tizedik dolgozónál lehet 600 ezer, de cserébe közfoglalkoztatottakat vagy álláskeresőket is be kell vonni a programba.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.