Nagyon nehéz év elé néz az, aki autózni akar jövőre Észak-Budapesten. Mint azt az Index a terveket készítő Főmterv Zrt.-től megtudta, a Margit híd januári lezárása után nem lesz kijelölt terelőútvonal. A forgalmi becslések szerint a gépkocsik 60 százaléka az Árpád hídon próbál majd utat találni.
Jelenleg csúcsidőben irányonként 3000-3500, összesen 6000-7000 gépjármű halad át óránként a Margit hídon. Ha azt vesszük, hogy az ősszel üzembe álló Megyeri (M0-s) híd átveszi az Árpád híd mostani forgalmának egy részét, és azt a szakértői véleményt is beleszámítjuk, hogy sokan inkább most már tényleg a tömegközlekedést választják, akkor is legalább 2500-3000 gépjárművel több közlekedik majd az Árpád hídon, mint normális esetben.
A forgalmi becslések szerint az Erzsébet híd a Margit híd forgalmának 30 százalékát, a Lánchíd pedig a 10 százalékát viseli majd. Nehezítheti a helyzetet, hogy az Index információi szerint előfordulhat, hogy a dugók miatt néha a Lánchídra csak buszok hajthatnak fel, a személyautókat kitiltják. Az Erzsébet hídnál nagy torlódásokra kell számítani, ha nem is olyan nagyokra, mint az Árpád híd esetében.
Az Erzsébet hidat is megviselheti azonban, ha egyszerre lesz lezárva a Szabadság híd (amely várhatóan jövő májusban készül el teljesen), a Lánchíd (a tömegközlekedés biztosítása miatt) és a Margit híd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.