A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szakemberei szerint azonban ez nem vezetett volna szükségszerűen balesethez, ha az érintettek betartják az ilyenkor érvényes, speciális szabályokat.
A hétfő késő esti órákra megállapították, hogy a vonali biztosítóberendezés működésképtelenségét műszaki meghibásodás, egy föld alatt futó kábel zárlata okozta - tudósít a hirado.hu az MTI nyomán.
A KBSZ szakembereinek álláspontja szerint azonban egy ilyen véletlen műszaki meghibásodás önmagában még nem vezethet szükségszerűen balesethez, amennyiben az érintett személyzetek követik az ilyen esetekre érvényes speciális szabályokat.
A helyszíni szemlén bebizonyosodott, hogy mikor a vonatok elhagyták a baleset előtti utolsó - Pilis - állomást, akkor olyan jelzést kaptak, ami utalt az előttük lévő pályaszakaszon a biztosítóberendezés működésképtelenségére. A jelzés szerint a vonatoknak a hibajel feloldásáig 15 kilométeres óránkénti sebességgel szabadott volna haladniuk.
A személyvonat esetében azonban ez az üzemképes vonatbefolyásoló berendezés mellett sem történt meg. Az adatrögzítő elsődleges kiértékelése szerint a személyvonat az ütközést megelőzően 100-110 km/óra sebességről kezdte a fékezést és 75-80 km/óra sebességgel ütközött az előtte körülbelül 10-15 km/óra sebességgel haladó InterCity vonat utolsó kocsijának.
Az RTL esti híradójának információi szerint a baleset sérültjei közül egy utas sincs már életveszélyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.