A MÁV Biztonsági Igazgatóságának jelentése szerint "okkal feltételezhető", hogy balesetet a személyvonat vezetőjének "szabályszegő magatartása okozta". Ez egybecseng a Népszava keddi számában közölt értesüléssel, miszerint a személyvonat vezetőjét terheli a felelősség - írja a Hírszerző az MTI alapján.
Az ütközés előtt óránként 103 kilométeres sebességgel haladt a személyvonat, amelynek vezetője 16 másodperccel azelőtt kezdte meg a vészfékezést, hogy beleütközött az előtte szabályosan közlekedő InterCity szerelvénybe.
A személyvonat ekkor óránként 78 kilométeres sebességgel haladt, az InterCity viszont - betartva az előírásokat - a biztosító berendezések üzemképtelenségének esetére - óránként 15 kilométerrel. Arról is közölnek részleteket, hogy a mozdony biztosító berendezését, amely ilyenkor nem engedi 15 kilométer/órás sebesség fölé a mozdonyokat, miként iktatták ki - az érvényes forgalmi utasításoknak megfelelően -, majd ez után hogyan gyorsított fel szabálytalanul a személyvonat.
A MÁV balesetvizsgálóinak jelentéséből kiderül az is, hogy az ütközés előtti percekben egy szolgálaton kívüli vezető jegyvizsgáló és a vonat kalauza is a vezető állásban volt, ami szabálytalan - írja a Népszabadság. Saját értesülésként ehhez azt teszik hozzá, hogy a kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.