A futurisztikus külsejű, különleges dresszekről még nem bizonyították be, hogy teljesítménynövelő hatásuk van, de a pekingi olimpián csaknem minden versenyző ilyet viselt. A kínai fővárosban nyolc aranyérmet nyerő Michael Phelps is ilyen, testhez simuló öltözékben csapott be elsőként a célba. Ő és más csodaúszók idén 80 világcsúcsot állítottak fel ilyen dresszben. Amerikában sok egyetemi edző azt állítja, hogy a tehetséges úszók jövőjét vágják el, ha a leendő fenoménok nem ölthetnek magukra szuperdresszt, ami általában 500 dollárnál drágább, ráadásul csak néhányszori használatra tervezték.
Steven Cartwright, a washingtoni Georgetown Egyetem trénere szerint az úszósport két osztályra fog szétválni: az egyik csoportba azok tartoznak, akik megengedhetik maguknak ezeket a korszerű dresszeket, a másikba pedig azok, akik nem. A lap szerint: bár ezek az öltözékek már egy évtizede megjelentek, a legújabb verziók olyan sikeresek, hogy komoly sportolók számára szinte már elengedhetetlen kelléknek számítanak lényegében minden szinten. Az amerikai edzők áradoznak az úszódresszekről. Mark Darvin, a washingtoni Amerikai Egyetem edzője szerint „nyilvánvaló, hogy fantasztikus, ez többé nem lehet vita tárgya”. A méregdrága szuperdresszek használata az idei őszi amerikai egyetemi bajnokságokon már általános, sőt a középiskolai versenyeken is terjed a használata. Különösen a Speedo LZR Racer modell népszerű, Phelps is ilyet viselt Pekingben.
Az amerikai úszószövetség egyebek mellett költségindokokra és esélyegyenlőségi megfontolásokra hivatkozva szeptemberben betiltotta a szuperdresszek viselését a 12 évesnél fiatalabb úszók versenyein. S bár az ilyen úszódresszekkel elért kiváló eredmények magukért beszélnek, Amerikában a hivatalos álláspont szerint nincs tudományos bizonyíték arra, hogy az efféle öltözéket viselő sportolók versenyelőnyben lennének. Az egyetemi sportszövetség éppen ez alapján oldotta fel a múlt hónapban a legújabb modellek használatára vonatkozó tilalmat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.