„A karácsonyfa tartósságának legfontosabb feltétele, hogy ne vágják ki túlságosan hamar, és az eladásig vagy a díszítésig megfelelően tárolják – mondta Dávid József kertész. – Éppen ezért a legideálisabb, ha olyan kertészetből vagy termelőtől választjuk a fenyőfát, ahol a szemünk előtt vágják ki. Egy hétnél korábban nem érdemes megvenni, mert a tárolása problémát okozhat. Akinek van kertje, az lombbal letakarva, elfektetve tartsa a szabadban, amíg be nem viszi a lakásba. Ha erre nincs mód, a lakás leghidegebb helyiségében tárolja úgy, hogy egy vödör vízbe állítja! Szerencsés, ha egy nappal korábban beleállítja a fenyőfatartóba, hogy a fa felvehesse legszebb formáját.”
Az élő fenyőre nagyon kell vigyázni!
A földlabdás fenyő csak akkor jobb megoldás, mint a kivágott, ha nagy körültekintéssel gondozza. Ezek a fák ugyanis általában kisebbek, ezért sérülékenyebbek is, mint azok, amiket kivágnak. Fontos, hogy ne azonnal vigye a lakásba, először tegye olyan helyre, ami se nem meleg, se nem hideg, majd néhány nap után kerüljön a fűtött szobába! 19 foknál többet nem szeret, négy-öt naponként locsolja, és két hétnél tovább ne tartsa fűtött helyen! Fontos, hogy csak akkor ültesse el, amikor a fagyok már elmúltak, különben tönkremegy!A fenyő akkor igényli a legtöbb törődést, amikor a lakásba kerül. Fontos, hogy hol helyezi el. Lehetőleg a fűtőtesttől távol, ne túl meleg szobába tegye! „Vannak már olyan fenyőtalpak, amelyeknek az alján van víztartó, érdemes olyat választani – tanácsolta Dávid József. – Jót tesz, ha kétnaponta pótoljuk a friss vizet, és ha nagyon száraz a levegő, kis permetezővel szórjuk meg vízzel naponta többször is.”
Tudjon meg mindent a karácsonyfadíszekről a következő oldalon!
Idén háromféle trend van a díszítésben. Az első a karácsonykor legnépszerűbb szín, a piros, minden árnyalatával – a halvány rózsaszíntől egészen a mélyvörösig és a sötétliláig. S lehet bármilyen modern formát választani, a sok piros végül mindenképpen nosztalgikus hangulatot áraszt majd. Legjobban zölddel és az arannyal lehet kombinálni.
A második stílus a csokoládé, a kávé, a karácsonyi sütemények világába repít. Alapszíne a barna és annak minden árnyalata: a kávébarnától a fahéjon és bézsen át a fehér szín tört változatáig bármi szóba jöhet. Ez a dekoráció inkább elegáns benyomást kelt majd és fontos kiegészítője az arany. A harmadik stílus elegáns, egyszerű. A kék, a zöld és szürke árnyalataiból építkezik, éppen ezért az ezüsttel és színtelen üvegkiegészítőkkel lehet szépen kombinálni.
A fenyőfa egyébként Németországban volt először az ünnep szimbóluma. A legfrissebb német történészi kutatások szerint már 1521 körül feldíszítették az első karácsonyfákat. Németországban eredetileg az Ádámról és Éváról szóló népszerű középkori játék kelléke volt a Édenkertet jelképező, örökzöld fenyőfa. December 24-én ilyen paradicsomi fát állítottak fel az otthonokban, és ágaira almákat akasztottak – utalásként a tiltott gyümölcsre. A karácsonyfa a német evangélikusok körében a XVIII. században már nagyon elterjedt. Magyarországon a hagyományok szerint a mestergerendára akasztott termőág vagy karácsonyi életfa volt az elődje. A történelmi adatok szerint először Brunszvik Teréz, az első magyarországi óvoda megalapítója állított karácsonyfát 1824-ben. Előbb a módosabb nemesi, később a polgári családokban is elterjedt a fenyődíszítés hagyománya, de a csak a XX. század elején vált minden háznál az ünnep alapvető tartozékává.
A díszítés sokat változott az idők során. A csúcsdísz először a betlehemi csillagot jelképezte, de a századforduló után felváltotta az üvegből készült, apró gyöngyökkel díszített templomtoronyforma. A nélkülözhetetlen díszítőkellékek közé tartoznak az üveggömbök. Valamennyi a paradicsomi fa almájának jelképe. A csillogó szalagok, girlandok és az angyalhaj részint a paradicsomi fára tekeredő kígyó, másrészt a Teremtést átszövő időszálak jelképei. A csillagszóró a sziporkázva ellobbanó múlandóságot szimbolizálja. A gyertyák a fény hozóját, a megszülető Jézust jelképezik. Valódi gyertyák helyett ma általában villanyégős lámpasort akasztanak a karácsonyfára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.