BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"A zsidóknak túl nagy a hatalma az üzleti életben" - véli a magyarok többsége

A megkérdezett magyarok kétharmada szerint a zsidók túl nagy hatalommal bírnak az üzleti világban. Több mint felük úgy véli: a kelleténél többet beszélnek a holokausztról. A hét vizsgált európai ország közül csak Nagy-Britanniában látják a kutatók az antiszemitizmus visszaszorulását 2007-hez képest - írja a Népszabadság.

Tízmilliók hisznek a klasszikus zsidóellenes előítéletekben a hét vizsgált európai országban - ez derül ki a New York-i székhelyű Rágalmazásellenes Liga (ADL) friss felméréséből, amelyet a TNS közvélemény-kutató kérdezett le, országonként 500-500 telefoninterjúval az elmúlt két hónapban.

 Az Ausztriára, Franciaországra, Lengyelországra, Magyarországra, Nagy-Britanniára, Németországra és Spanyolországra kiterjedő vizsgálatban a zsidók a válaszadók csaknem fele szerint hűebbek Izraelhez, mint a saját országukhoz. A feltett kérdések közül ez világítja meg a legjobban, hogy az előítéletek elfogadása nincs egyenes arányban a zsidó közösség nagyságával az adott országban. Az ország méretéhez képest jelentősebb zsidó közösséggel rendelkező magyaroknál "csak" 40, a franciáknál 38, a briteknél 37 százalék ez az arány - olvasható a Népszabadságban.

Tízből négy európai véli úgy, hogy a zsidók túl nagy befolyással bírnak az üzleti világban, illetve a nemzetközi pénzpiacokon. Az előbbi arány éppen hazánkban a legnagyobb (67 százalék), az utóbbi pedig (59 százalék) a spanyolok után a második legmagasabb. Az európaiak csaknem fele, köztük - legkiemelkedőbben - a magyarok 56 százaléka "valószínűleg igaz"-ra tette az állítást, miszerint a zsidók túl sokat beszélnek a holokausztról.

A hazánkban megkérdezettek egyharmada szerint a zsidók felelősek Krisztus haláláért; az ősrégi, antijudaista tétellel a hívő Lengyelországban értenek egyet a legtöbben, míg a jórészt szekularizált Franciaországban a legkevesebben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.