Az infokommunikációért felelős kormánybiztos enyhítő körülményként hozzátette, hogy csúcsidőszakban egyetlen óra alatt használja ennyi felhasználó a portált. A kormánybiztos elmondása szerint a meghibásodás ideje alatt – reggel fél kilenc és délután negyed négy között – a felhasználók közül mintegy tízezren az APEH rendszerében tevékenykedtek, 259 esetben adófolyószámla adatokat kérdeztek le. Baja Ferenc azonban felhívta a figyelmet arra, hogy illetéktelen személyek jelszó hiányában az adófolyószámlákat nem tudták módosítani.
Ugyanez érvényes a tartós tárban elhelyezett adatokra is. Az érintett felhasználók a kormánybiztos elmondása szerint rövidesen tájékoztatást kapnak majd arról, hogy a meghibásodás ideje alatt pontosan mi is történt az adataikkal.
Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője az Ügyfélkapu meghibásodásával kapcsolatos vizsgálatok első megállapításait ismertetve elmondta, hogy technikai, valamint üzemeltetői hiba történt, így a külső hacker-támadás ténye teljes mértékben kizárható.
A szakértő elmondása szerint az Ügyfélkapu februári meghibásodása január végére vezethető vissza. Január huszadikán ugyanis túlterhelés miatt nagy mértékben lelassult az Ügyfélkapu rendszere.
A portál gyorsításához létrehozott konfigurációs program február hetedikei élesítését követően azonban azonnal hibát okozott a rendszerben. Ekkor lépet színre az emberi mulasztás: a hibabejelentések és a javítás között ugyanis indokolatlanul hosszú idő telt el. Az emberi mulasztásokból adódó meghibásodás miatt Baja Ferenc lemondásra szólította fel az Ügyfélkaput üzemeltető Kopint Datorg cég vezérigazgatóját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.