A Political Capital és a Vision Consulting elemzői szerint a Fidesz politikája már 2004 óta egyfolytában megszólítja a "kádári kisembereket". Arra a lehetséges felvetésre, hogy az EP-kampánynyitó városligeti helyszínének szimbolikus üzenetével a Fidesz a baloldaltól akarna elhódítani szavazókat, Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet elemzője azt MTI-nek azt mondta: egyrészt itt már nem elvégzendő, hanem elvégzett feladatról van szó, másrészt egy nagygyűlés helyszínének hiba lenne a választások kimenetelét befolyásoló jelentőséget tulajdonítani. Ráadásul az időpont nem is május elseje, hanem május másodika, és a helyszín sem a szocializmus évtizedei alatt megszokott Városliget, hanem a Kós Károly sétány, így a híradásokban inkább a történelmi kereteket idéző Széchenyi fürdő és Vajdahunyad vár lesz látható - idézi a távirati irodát a BAMA.
Emlékezetes, hogy 2004-ben is itt tartotta a Fidesz a kampánynyitó rendezvényét - hívta fel a figyelmet. Az elemző szerint az viszont érthető, hogy a szervezők nem a Budai Várat és nem az Astoriát választották, hiszen ezek a helyszínek más dátumokhoz, évfordulókhoz kapcsolódnak.
A Nézőpont Intézet elemzője fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a Fidesz szavazótábora nem elsősorban a "kádári kisemberekből" áll, hiba lenne azt hinni, hogy a párt csak ezt a réteget akarja megszólítani. Mráz Ágoston Sámuel úgy véli, a helyszín kiválasztása legfeljebb csupán tudat alatt tesz lehetővé egy olyan olvasatot, hogy a kampánynyitó helyszíne mégis a kádári idők iránti nosztalgiát fejezné ki. Ez a Fidesz törzsszavazói számára elfogadhatatlan lenne - hangsúlyozta.
Juhász Attila, a Political Capital elemzője is úgy látta, hogy önmagában a helyszín kiválasztásából nem lehet politikai következtetést levonni. Ő is úgy vélte továbbá, hogy a Fidesz nem most akar a kádári világban szocializáltak felé nyitni, hiszen ez a nyitás a Fidesznél szerinte már 2004 óta, a Nemzeti Petíció meghirdetése óta folyamatosan zajlik.
Ekkortól folytat ugyanis a Fidesz olyan politikát, amelynek részeként a párt baloldali üzeneteket fogalmaz meg kifejezetten ennek a rétegnek - hangsúlyozta. Ezt a 2004-ben bekövetkezett irányváltást, s az azóta folytatott tudatos politikát a mostani helyszínválasztás is kifejezi ugyan, de ahhoz önmagában már semmi rendkívülit nem tesz hozzá - jegyezte meg az MTI-nek nyilatkozva Juhász Attila.
Lakner Zoltán, a Vision Consulting elemzője szerint sem lehet a helyszínválasztásnak jelképes célja, s ő is egyetértett Juhász Attilának azzal a véleményével, hogy a párt már 2004 óta megfogalmaz a baloldaliak érzelmeit kifejező üzeneteket. Mint mondta, az a törekvés, hogy az 1998 és 2002 közötti időszakhoz képest a Fidesz megpróbálja kibővíteni szavazótáborát, már évek óta érzékelhető. Így szerinte a kádári kisemberek megszólításán valójában már túl is van a párt, így most inkább a nyugdíjasok rokonszenvét kell elnyerniük. Ráadásul - vélekedett Lakner Zoltán - a Fidesz most nincs is olyan helyzetben, hogy "különleges hangolásokkal" kellene magához vonzania a szavazókat - vélekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.