A rendelet-tervezet szerint szigorítanánk a jövőben a mozgássérült igazolványok és az ingyenes lakossági engedélyek kiadását is, úgy, hogy egy családon belül a második autó parkolási engedélyét kedvezménnyel lehetne megvásárolni, további autókra nem lehetne igényelni parkolási matricát. Jelenleg van olyan kerület, ahol több ingyenes lakossági parkolási engedély van kiadva, mint ahány közterületi parkolóhely van összesen.
A fizetős rendszert is bővítenénk új zónák kijelölésével, valamint a ma még ingyenes főutakon (például: az Alkotás úton, Bartók Béla úton) is fizetőssé válna a parkolás. Belváros-Lipótváros és Terézváros javaslatai szerint a színházak, szórakozónegyedek környékén a nyugat európai városok mintájára az esti órákban is kéne fizetni a parkolásért, hogy a helyben lakók ezeken a forgalmas területeken is találjanak parkolóhelyet.
Ha a Közgyűlés támogatja a javaslatot, a BKV tarifáihoz igazítva emelkedni fognak a 2001 óta változatlan parkolási díjak, várhatóan átlagosan 27 százalékkal. A várakozási övezetek két kiemelt és négy normál díjövezetbe tartoznának. a két kiemelt övezet a Budai Vár és a Margitsziget lenne, míg a négy övezet a főváros sugaras-gyűrűs szerkezetét követi. Az autósok túlnyomó része által használt négy övezetben 360 és 145 forint között mozognak majd a tarifák.
(A tárgyalások során a kerületek egy része ennél magasabb díjemelésre tett javaslatot.) A Vár körüli pár utcában és a Margitszigeten 580 illetve 435 forint lenne egy óra parkolás ára, de ezek esetében műemlék- és környezetvédelmi szempontok indokolják a magasabb díjtételeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.