Egyebek mellett ezek az új szabályok a közúti közlekedésről szóló törvény módosító javaslatában, amelyet a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter terjesztett pénteken a parlament elé, a szöveg az Országgyűlés honlapján olvasható.
Sok parkolási társaság köti ki általános szerződési feltételében egy bíróság illetékességét. Emiatt a kikötött bíróságok ügyforgalma - a ki nem fizetett bírságok miatt - aránytalanul megnő. Várhatóan augusztus 1-től a megbírságolt jármű tulajdonosának - üzembentartójának - lakhelye szerinti bíróságon lehet perelni.
Bírságot kell fizetniük augusztustól azoknak is, akik a gyermek biztonsági rendszer-, a motorkerékpár bukósisak- és a rádiótelefon használat szabályait sértik meg. Ezek az új bírságolási okok a fuvarozással elkövethető szabálysértések végére kerültek be. Eddig a bírság 50 ezertől 800 ezer forintig terjedhetett, a javaslat az alsó határt 10 ezer forintra csökkenti.
Jelenleg a jármű a bírságolást követően - a bírság kifizetéséig - két megszorítással tartható vissza. Az egyik, ha a megbírságolt fizetési készsége igazolt, a másik pedig az, ha a rakomány jellege ezt nem engedi meg (például élő állatot szállít a kamion). A jövőben akkor sem tartható vissza a jármű, ha a megbírságolt személy lakóhelye Magyarországon van, illetve rendelkezik a bírság kifizetésére szóló bankgaranciával.
A sebességtúllépés, a vasúti átjárón tilos jelzés ellenére történő áthaladás, az autópálya leálló sávjában történő folyamatos haladás, vagy a tiltott helyen történő megállás, várakozás miatt változatlanul 30-300 ezer forint közötti bírságot lehet kiszabni. A konkrét tarifát továbbra is a kormány szabja meg az említett határok között. Új szabály, hogy aki egy cselekménnyel több előírást is megszeg, annál az egyes bírság-tételeket össze kell adni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.