/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
-->
Wittinghof a közterület felügyelet jogosítványait növelné a közrend védelme és a bűnmegelőzés terén. Wittinghof abból indul ki, hogy a tövény az önkormányzatok vezetőinek kiemelt teendői közé sorolja a helyi közbiztonság megteremtését és fenntartását, ám semmi eszközt és hatáskört nem delegál a feladat mellé.
Danielisz Béla, Budapest bűnmegelőzési tanácsnoka ugyancsak önkormányzati rendőrségért küzd. A visegrádi országokat sorolja, ott önkormányzati rendőrségek működnek, vezetőik az őket funkcióba helyező településirányítóknak felelősek.
„A rendőrséget kell megerősíteni” – foglal egyértelműen állást Lázár János az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának fideszes elnöke, aki egyáltalán nem biztos abban, hogy mindenhol megfelelő képességű embereket alkalmaznának, s eleve egységes, magas színvonalú képzést tartana kívánatosnak e körben.
Ráadásul sok szegény településnek nem is volna pénze közterület-felügyelet működtetésér
Bencze József altábornagy, országos rendőrfőkapitány szerint ez a vonat már elment, és nem érjük utol: közvetlenül a rendszerváltás után lett volna rá lehetőség, de senki nem foglalkozott vele komolyan.
Finiszter Géza, az országos Kriminológiai Intézet munkatársa a lapnak azt mondta: a rendőri vezetők nagy részének nem érdeke az igazi reform – mivel rengeteg parancsnoki szintű állás megszűnne.
Magyar Narancs-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.