Nehezen tudják kezelni a diákok agresszivitását a magyar pedagógusok - erre világított rá az OECD felmérése, amelynek során először készült a pedagógusok munkakörülményeiről nemzetközi összehasonlító vizsgálat. Első körben az alsó középfokon - ez nálunk az általános iskola felső tagozata - oktatókat vonták be a vizsgálatba: 23 részt vevő ország 90 ezer tanárát kérdezték – írja a Népszabadság.
A diákok rossz magatartása nem magyar sajátosság, az országok többségében minden negyedik tanár fegyelmezéssel és adminisztrációval tölti a tanítási idő 30 százalékát, s a tanárok kétharmada dolgozik olyan iskolában, ahol a diákok rendzavaró magatartása probléma. Ugyanakkor a többi ország átlagához képest nálunk jóval nagyobb arányban nehezíti a tanítást a diákok viselkedése.
A diákok tanórai rendzavarása a magyar pedagógusok több mint 70 százaléka szerint akadályozza a tanítást; a többi ország pedagógusainak 60 százaléka panaszkodott erre. A diákok káromkodása a magyar tanárok 77 százaléka szerint hátráltatja a tanítást, míg máshol csak 37 százalék látja így.
Magyarországon súlyos probléma a rongálás: a pedagógusok több mint fele mondta ezt. Az, hogy a diákok megfélemlítik, bántalmazzák egymást, nagyobb gond a magyar pedagógusok számára, mint a többi ország tanárainak. Az pedig valószínűleg a szülők gyakori agresszív fellépésére is utal, hogy a magyar pedagógusok csaknem 20 százaléka szerint a tanárok vagy az iskolai személyzet megfélemlítése jelentősen nehezíti a mindennapi iskolai munkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.