A lap szerint a főváros vezetése ismét „hülyére veszi” saját választóit. A híd évek óta halogatott rekonstrukciójára az idén végre kiírták a pályázatot. A közgyűlés néhány hónappal ezelőtt el is fogadta az erre szánt bruttó 13 milliárd forintos költségkeretet. A kiírt tenderre aztán két ajánlat érkezett, sokkal magasabb, nettó 22 és 23 milliárdos vállalási árral - ami 9, illetve 10 milliárddal több, mint az erre szánt keret.
Először arra hivatkoztak, hogy időközben megemelkedtek az acélárak, ráadásul az ÁFA is nőtt. Ez a kijelentés tételesen nem volt igaz, az acélár ugyanis a válság miatt éppen csökkent, az ÁFA pedig csak júliustól, akkor is a költségnövekedés mértékéhez képest jelentéktelen arányban nő. Az újabb hivatkozás az volt, hogy nőtt az árfolyamkockázat, és a szűk határidő is árnövelő tényező. A 168 óra szerint ez az érv is nevetséges, hiszen a költségkeret tavaszi elfogadása óta a forint stabilabbá vált, az időszűkével pedig akkor is tisztában voltak.
A főváros felkérésére azonban a Főmterv mérnökei még 2007-ben előzetes felmérést készítettek a teljes rekonstrukció költségigényéről. Ennek eredménye akkori árakon 21 milliárd forint volt. A városházán arra ösztönözték a Főmtervet, vigye lejjebb a becslését, amit az meg is tett: némi műszaki módosítással nettó 16 milliárdra faragta le azt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.