BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi történik a wc-papír piacon? A sztár a 3-4 retegű!

A háztartási papíráru kiskereskedelmi eladása 10 százalékkal nőtt 2008 július-2009 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest, és meghaladja a 42 milliárd forintot. Mennyiségben stabil a piac, bár a konyhai törlőkendő és a papír zsebkendő forgalma ebből a szempontból is emelkedett; 5, illetve 1 százalékkal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Különböző igényeket elégítenek ki a papíráruk, és eltérő súlyt képviselnek a forgalomban.

Legkeresettebb a toalett papír, amelynek bolti eladása 10 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, és elérte a 22 milliárd forintot. A jelentős plusz a 13 százalékos áremelkedés következménye.



Amíg ugyanis tavaly május-júniusban egy kilogramm toalett papírt 521 forintos mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagáron adtak el, addig az idei hasonló periódusban 589-ért.

A drágulás fő oka, hogy a kereslet folyamatosan az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdul el.

Ugyanakkor az alacsonyabb átlagár irányába hat, hogy a 4 tekercses kiszerelés részaránya csökken. Ugyanakkor a fogyasztók többet vásárolnak az egy egységre vetítve olcsóbban beszerezhető 8-as, 10-es és 16-os kiszerelésből.

Mennyiségben a toalett papír kiskereskedelmi eladása 1 százalékkal csökkent.

A papír zsebkendő bolti forgalma mennyiségben 1, értékben 7 százalékkal emelkedett, és túllépett az évi 10 milliárd forinton. Itt 8 százalékos drágulást regisztrált a Nielsen. Egy kilogramm papír zsebkendő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly május-júniusi 747 forintról idén 809-re ment fel. Árszínvonal tekintetében a dobozos termékek állnak az első helyen.

A 100 darabos kiszerelésre jut – értékben – az eladások 65 százaléka 2008 július-2009 júniusban; 3 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Habár abszolút számokban ez a szegmens is nőni tudott. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt.

A dobozos részaránya pedig 7-ről 9 százalékra változott. A konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti eladás. A piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot.

Ennél a terméknél is figyelemre méltó az áremelkedés: Egy kilogramm konyhai papírtörlő átlagosan 11 százalékkal került többe idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban; 641-ről 713 forintra ment fel a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár.

A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül mozog. Amíg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, addig mennyiségben 4 százalék csökkenést mutatnak a Nielsen adatai. Az értékben mért eladásból 57-ről 59 százalékra nőtt a mintás részaránya, míg a nem mintásé 43-ról 41-re csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.