A kőolajvezeték ugyanis a Csallóközön keresztül húzódna, amely most a legmagasabb szintű vízvédelem alatt áll. Simon Zsolt, a Híd képviselője úgy véli: ha a vezeték megépül, s esetlegesen szivárgások keletkeznek, a csallóközi vízkészlet szennyeződhet, és a csapokon akár kőolaj is érkezhet.
A gazdasági minisztérium és a Transpetrol szerint (a Transpetrol együtt építené az új vezetéket az OMV-vel) nagyon fontos lenne a Pozsony-Schwechat vezeték kiépítése, mivel így nőne Szlovákia energiabiztonsága, és csökkenne az orosz olajtól való függőség. A tárca és a vállalat azt állítja, szükség esetén a TAL (Adria–Bécs) vezetékből is kaphatna Szlovákia olajat, mely az osztrák Schwechat finomítót látja el.
Simon Zsolt viszont a lapnak nyilatkozva rámutatott: Ausztriától az idei gázválság idején sem kapott segítséget Szlovákia, s ezután sem várhat. A Slovnaft szerint Szlovákia jelenleg is kellően diverzifikált olajellátással rendelkezik. Fél Krisztina, a cég kommunikációs munkatársa elmondta, szükség esetén két irányból is biztosítani lehet a Slovnaft ellátását. Az egyik vonal a Barátság vezeték Ingolstadt felől érkező szakasza, a másik az Adria vezeték, mely Horvátországból érkezik, és Ipolyságnál csatlakozik a szlovák rendszerre.
Ausztria már évek óta el akarja érni a kőolajvezeték megépítését, de Szlovákia ezt elutasította az ivóvízkészletek védelme miatt. Lubomír Jahnátek gazdasági miniszter szerint még nem eldöntött tény, hogy a Csallóközön keresztül vezet-e majd a Pozsonyt Schwechattal összekötő kőolajvezeték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.