Válság idején a marketinggel, reklámmal foglalkozó, illetve azokat az eszközöket alkalmazó cégeknek adódott (volna) egy komoly kitörési pont: elmozdulva a sztereotípiáktól, olyan eszközökkel, módszerekkel, „trükkökkel” megfogni a női fogyasztókat, amelyek újszerű megközelítésükkel predesztinálhatják sikerre a gyakran ösztön és „meglátni és megszeretni” elv alapján vásárló, fogyasztó nőket.
Különösen kiváló alkalom lehetett volna a közelgő karácsony. Ám végignézve az ünnepi díszben pompázó boltokban, plázákban, kirakodóvásárokon, semmi újjal nem találkozhatunk. És ez – a fizikai, bolti vásárlás – csak egy terepe a női fogyasztóknak, akik szinte felfoghatatlan összegek elköltéséről döntenek mindenütt a világban.
S hogy mekkorával is? Erre is rávilágít a Boston Consulting Group felmérése, illetve a cég két vezető munkatársának a Harvard Business Review decemberi magyar kiadásában ismertetett alapos cikke. Nos, a felmérésből – amelyet 40 földrajzi régióban élő, 12 ezernél több eltérő jövedelmi szintű és foglalkozású nő válaszai, illetve több száz interjú alapján készült – megtudhatjuk, hogy a nők világszinten körülbelül évi húszezer milliárd dollárnyi fogyasztásra fordítható kiadás fölött rendelkeznek jelenleg.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.