Rausch Tamás
Az SSL Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója
„Az elmúlt egy évben a sikerekért és az eredményekért sokkal többet kellett tenni a csapatnak, hogy a terveink teljesüljenek, és ugyan egy számjegyű, de növekedést realizáljunk az értékesítésben. Ehhez főleg az exportpiacok járultak hozzá, ahol a recesszió csak 2009 második negyedévében volt érezhető, míg a magyar piacon már 2009 első negyedévében éreztük a negatív hatásokat. Ezért ebben az évben különös jelentőséggel bír akár a hitvallásomnak is tekinthető Albert Einsteint idéző gondolat, miszerint ha mindig ugyanazt csináljuk, és más eredményt várunk, ezzel nem jutunk előre. Be kellett látnunk, hogy vagy a terveinket változtatjuk meg a válság hatására, vagy más eszközökkel és stratégiával érjük el eredeti célunkat. Cégünknek ebben a nehéz helyzetben figyelembe kell venni, hogy a fogyasztóknál és a kereskedőknél egyaránt kevesebb készpénz áll rendelkezésre, ezért fokozottan figyelünk a kinnlevőségek kezelésére, valamint fókuszálunk a növekvő forgalmat hozó fogyasztói akciókra és kommunikációra. A szervezeten belül mindenkit tájékoztatunk havonta nemcsak a régiónk, de vállalatunk globális sikereiről is, ez pluszmotivációt nyújt számukra ebben a valóban nehéz helyzetben. Cégünk olyan költségcsökkentésekre fókuszál, melyek nem vagy csak kismértékben érintik a dolgozók javadalmazását. Ezt az is bizonyítja, hogy cégünknél nem voltak elbocsátások, és a fizetésemelések is megtörténtek az elmúlt évben és az idén is. Habár cégünknél is elsődleges cél a működési költségek csökkentése, ennek ellenére tervezünk jövőre is béremelést, és az adott esetben szükséges költségcsökkentést pedig igyekszünk más működési területeken megvalósítani.”
Alter Róbertné
A Kunplast Karsai Zrt. vezérigazgatója
„Társaságunk összbevételének 65 százalékát az autóipar területén realizáljuk, így a pénzpiaci válság miatt igen nehéz helyzet alakult ki. Legfontosabb feladatom az volt, hogy a munkatársakba lelket öntsek, kitartásra biztassam őket, de az is fontos volt, hogy vevőink, beszállítóink bizalma se csorbuljon. Erre építettem mindent. Az üzlet világában bizalom nélkül nem lehet hoszszú távon gondolkodni. Az eredmény az elmúlt közel egy év távlatában, hogy nem veszítettünk vevőt, munkatársaink hihetetlen energiával tudtak és tudnak helytállni, sikerült újabb vevők bizalmát is elnyernünk. 2009. évi bevételünk jelentősen elmarad a 2008. évitől, de a hatékonyság területén hihetetlen eredményt tudtunk elérni. Azt gondolom, hogy amikor egy cégnél rajta kívül álló okok miatt válik nagyon nehézzé a helyzet, azt csak egy jó kollektívával lehet túlélni. Ha megvolt és megvan az együttgondolkodás, tenni akarás a cég fennmaradásáért, a saját anyagi biztonságunkért, akkor sikerül. Nálunk ez így alakult. Ma már bizakodóan nézek a jövő elé, hiszen ebben a kritikus helyzetben is sikerült megvetni a lábunkat, eredményesek vagyunk, tudjuk, mi a feladat, mit akarunk és azt is, hogy mit kell ehhez tennünk. Feladataink megoldásához minden munkatársunk együttműködésére, fegyelmezettségére, lojalitására, tudására szükség volt, szükség lesz 2010-ben is. Vállalatunknál egyébként évente mérjük a dolgozói elégedettséget, ennek eredményeit komolyan vesszük, azokra reagálunk, sőt ha jogos probléma merül fel, azonnal reagálunk, gyorsan változtatunk. A munkatársakkal folyamatos a kapcsolattartás és a kommunikáció a cég helyzetéről, illetve a várható eseményekről és azokra való felkészülésről.”
Simon Zsolt
A Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója
„A reklámszakma ugyanúgy megérezte a recessziót, mint a többi ágazat. Vállalatunk működésére komoly hatást gyakorolt, hogy a központi megszorító intézkedések gyorsabban és nagyobb mértékben jelentkeztek, mint ahogy azt a helyi piaci nehézségek indokolták volna. Mivel tőzsdén jegyzet cég vagyunk, olyan mutatószámok kerültek fókuszba, amelyek biztosítják, hogy a bértömeg csökkenése kapcsán született megtakarítások olyan bázist teremtenek, hogy ha a cég növekedési pályára áll, akkor annak azonnal érezhető az üzleti eredménye. Ugyanakkor a magyar piac vágások tekintetében lassabban reagált, ráadásul a fennmaradó reklámbüdzsék esetében is komoly átcsoportosítások mentek végbe. Ennek köszönhetően a kollégák leterheltsége nem csökkent, hanem nőtt, a határidők rövidültek, a nyomás egyre nagyobbá vált. Azaz a tulajdonosi elvárások, a magyar eredmények és a kollégák leterheltsége között kellett megtalálni az egyensúlyt. Hogy jártunk el? Tudatosan próbáltunk magabiztosságot sugallni, már csak akkor vontuk be a kollégákat a nehézségekbe, amikor konkrét intézkedésekre volt szükség. A kötelező leépítéseket humánusan, átcsoportosításokkal, illetve más cégekhez való elhelyezésekkel próbáltuk kezelni, így valójában kevesen vesztették el az állásukat. Felelősségkörök átszervezésével, a folyamatok racionalizálásával és a kevésbé profitábilis, nem a »core businesshez« kötődő területek fejlesztésének lassításával oldottuk meg. Így központosítottuk erőinket, és annak ellenére, hogy béremelést tulajdonosi előírások miatt nem adhattunk, minden más juttatást fenntartottunk. Az idei év olyan szempontból rendhagyó, hogy fizetésemelést nem tudtunk elfogadtatni semmilyen körülmények között, ugyanakkor azt gondoljuk, a 2010-es évben mindenképpen lesz.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.