A Greenpeace két hónapja indított kampányt a Nestlé ellen, többek között az alábbi oldalon. A szervezet szerint a KitKat csokoládéhoz használt pálmaolaj az indonéz őserdőkre és a veszélyeztetett orángutánokra gyakorolt végezetes hatást gyakorol. A Nestlé az egyik legnagyobb felvásárlója annak a pálmaolajnak, amit az orángutánok (az egyik legveszélyeztetettebb faj) élőhelyének felperzselésével termelnek.
Szegfalvi Zsolt, a Greenpeace igazgatója elmondta: „örülünk, hogy a Nestlé esélyt adott az orángutánoknak a túlélésre. A többi, az esőerdők kiirtásával termelt pálmaolajat felhasználó céget is felszólítjuk, hogy kövessék a Nestlé példáját. A kampányunk során több százezer ember közölte a Nestlével, hogy nem fognak az esőerdők felégetéséből származó termékeket vásárolni.”
A Nestlé új irányelvei szerint nem kerülhetnek a beszállítói láncba olyan cégek, mint például a Sinar Mas mely Indonéziában az esőerdők irtásával telepít ültetvényeket, ezzel nagy mértékben járul hozzá az éghajlatváltozás gyorsításához és fajok pusztulásához, különösen a rendkívül veszélyeztetett orángutánéhoz.
„A Nestlé döntése világos és határozott üzenet a környezetpusztító cégek
számára, hogy a tudatos vásárlók, a környezetért felelősséget vállaló
fogyasztók növekvő ereje miatt a piac nem tolerálja az esőerdők
pusztítását. Tevékenységüket fenntartható alapokra kell helyezniük. A
Greenpeace ellenőrizni fogja a mostani vállalások teljesülését” – mondta
Pat Venditti, a Greenpeace International Erdővédelmi kampányvezetője.
A papír és a pálmaolaj iránti növekvő nemzetközi igény miatt a Sinar Mas
Indonézia erdőiből és tőzegföldjeiből egyre nagyobb területeket pusztít el.
Emiatt az országban a világon az egyik leggyorsabb az erdők pusztulásának üteme, Indonézia a világ harmadik legnagyobb üvegház gáz kibocsátója Kína és az Egyesült Államok mögött. A pálmaolajat sokféle formában fogyasztjuk: csokoládékba keverve, fogkrémekben, kozmetikumokban, és a „környezetbarátnak” nevezett bio-üzemanyagokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.