BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok is focilázban: sokan a szabadságukat is a meccsekhez igazítják

Nem csak a férfiakat, hanem a magyar nők többségét is lázba hozza a pénteken kezdődő labdarúgó-világbajnokság, sokan kevesebbet alszanak vagy dolgoznak majd, néhányan pedig még a szabadságukat is a sporteseményhez igazítják. A fociláz a magyarok vásárlási szokásaira is nagy hatással van. Mindez a KutatóCentrum és a Marketing&Media legirisebb, tegnap publikált közös felméréséből derül ki.

Magyarország is focilázban ég. A néhány nap múlva, június 11-én indul a labdarúgó-világbajnokság várhatóan nem csak a magyar férfiak, de a nők nagy részét is a tévé elé szegezi majd: a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatása szerint legalábbis a 18-64 évesek 60 százaléka – a férfiak kétharmada és a nők több mint fele – tervezi, hogy nyomon követi a világbajnokság történéseit.

Közülük legtöbben otthon, a tévé előtt fogják végigizgulni a meccsek nagy részét, ugyanakkor a megkérdezettek 13–13 százaléka valamelyik ismerősénél vagy szórakozóhelyen, 12 százaléka pedig szabadtéri kivetítők előtt is drukkolni fog. A világbajnokságot figyelemmel kísérők 21 százaléka viszont csak a mérkőzések eredményeire kíváncsi, köztük közel háromszor akkora a nők aránya, mint a férfiaké.

Elsősorban a fiatalok azok, akik nagyobb társaságban szeretnek focit nézni: a 18-24 évesek több mint egyharmada tervezi, hogy valamilyen szórakozóhelyen és szabadtéri kivetítő előtt is szurkolni fog kedvenc csapatának, míg a 25-34 éveseknek már csak 18 százaléka, a 35 éven felülieknek pedig csupán 10 százaléka. „Bár az interneten is számos módon és csatornán nyomon követhetők lesznek az események, egyelőre távoli, hogy a meccsek közvetítésében a világháló átvegye a tévé szerepét. A megkérdezettek csupán 7 százaléka fogja a világbajnokságot online is figyelemmel kísérni, köztük többségben vannak a fiatalok” – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Ugyan sokan igyekeznek úgy alakítani elfoglaltságaikat, hogy a világbajnokság ne befolyásolja a mindennapjaikat, a megkérdezettek közel egyharmada úgy érzi, hogy a foci-vb valamilyen hatással lesz az életére. Közülük minden második válaszadó mondta, hogy valószínűleg kevesebbet fog aludni az esti meccsek miatt, közel egyharmaduk pedig több időt tölt otthon, míg egytizedük épp ellenkezőleg, aktívabb közösségi életet fog élni a közvetítések hatására. Utóbbiak közt a fiatalok vannak túlsúlyban.

Azok közül, akiknek az életére hatással van a világbajnokság, néhányan még a szabadságukat is a sporteseményhez igazítják: több mint egytizedük a fontosabb meccsek idejére szabadságot vesz ki, 5 százalék pedig még a nyaralását is elhalasztja. A focinézés sokaknál a munka rovására is mehet: 17 százalék gondolja úgy, hogy ha nem is vesz ki szabadságot, kevesebbet fog dolgozni vagy tanulni a vb ideje alatt. Emellett a vásárlási szokásokra is kihat a fociláz: 13 százalék várhatóan több alkoholt fog fogyasztani, 5 százalék pedig egy új tévére is beruház.

Az 1077 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás május 14. és 19. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.