Hoffmann Rózsa kereszténydemokrata politikus, országgyűlési képviselő kedd este nyilatkozott a közoktatási törvény küszöbön álló módosításáról a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában. A politikus szerint Magyar Bálint volt oktatási miniszter sosem értette, hogyan dolgoznak a pedagógusok.
Nem önmagával a szöveges értékeléssel volt gond, hanem az a forma volt rossz, ahogyan bevezették. Ezért az osztályzást ismét generálissá kell tenni, a szöveges értékelést pedig rábízni az iskolákra, hogy a pedagógia folyamat egészében ott legyen; amelyik iskola ezt sikeresen alkalmazta, a jövőben is folytathatja, ám emellett osztályoznia is kell, mert az egyértelmű és érthető - mondta a Duna Televízióban az oktatási államtitkári poszt várományosa.
Magyar Bálint volt oktatási miniszter szavaira, miszerint a közoktatási törvény mostani módosítása a szektorra mért "három csapás" lenne, Hoffmann Rózsa úgy reagált: Magyar Bálint soha nem értette sem a pedagógia működését, sem azt, hogy hogyan dolgoznak a pedagógusok.
Szerinte a "három csapást" éppen az elmúlt nyolc év oktatáspolitikája mérte az iskolaügyre: radikálisan romlottak az eredmények, az országos tanítói és tanári kar pedig iszonyú lelkiállapotban van . "Ezt a három csapást, ha úgy tetszik, most egy újabb három csapással visszájára fordítjuk" - szögezte le Hoffman Rózsa.
Az évismétlés rendszerének átalakítását - azaz, hogy az általános iskola második évfolyamától ismét lesz lehetőség az évismétlésre, amihez már nem kell kérni a szülő beleegyezését - Hoffmann Rózsa úgy értékelte: az évismétlés nem büntetés-jellegű.
Az a kisgyerek, aki a második év végéig nem tanulta meg az írás-olvasás és a számolás alapjait - azaz nem rakta le az alapot a későbbi tanulmányaihoz -, annak jobb, ha megismétli az évet. A pedagógus ezt a döntést megfelelő türelmi idő és sokféle felzárkóztató törekvés sikertelensége után hozza majd meg a szakember szerint.
Ha nem lehet az évet megismételni, annak van egy nagyon rossz üzenete: nem kell a kötelességet teljesíteni - ez volt a fő probléma a korábbi évek rendszerével - érvelt Hoffman Rózsa. Hozzátette: pedagógusként a véleménye a témában sziklaszilárd, amit a tanítótársadalom kilencvenöt százaléka oszt - az évismétlés nem büntetési és nem politikai, hanem pedagógia-értékelési kérdés. Szándékuk szerint a törvény változásával azt szeretnék üzenni az iskola világának, a gyermekeknek: teljesítsd a feladatodat, mert képes vagy rá, ám ha nem sikerült, kapsz egy újabb lehetőséget. A kötelesség nem teljesítése viszont nem lehet következmények nélküli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.